Biebcolumn

Met enige onregelmatige regelmaat verrast Bibliotheekmedewerker/columnist Mark van der Linden je op deze plek met zijn scherpe observaties en hilarische anekdotes. Wees gerust, de gebruikte namen zijn fictief om de privacy van bezoekers te garanderen!

Reageren? Stuur Mark een mailtje!

Resultaat 11 - 20 (van 21)

• LINDA. Magazine moet bloeden Bekijk details

31 juli 2018

Het was een nacht die je normaal alleen in films ziet. Ik lag eenzaam in bed, te lezen in het boek 'Boek (256 blz.)' van Robert van Eijden.

• Het Hongaarse circus Bekijk details

30 mei 2018

Het is een buitengewoon rustige woensdagavond in mei. Een mevrouw rekent haar afgeschreven boek af aan de balie. ‘Mag ik jou iets vragen?’, zegt ze tijdens het zoeken naar een muntje van vijftig cent. ‘Die columns die jij altijd schrijft, is alles wat daarin staat nou waargebeurd?’

• Lieve Nina, kom je snel terug? Bekijk details

30 april 2018

Het is rustig op de jeugdafdeling. Een moeder leest haar dochtertje voor uit 'Ik zie je graag' van Emile Jadoul. Het boek gaat over een poes en een vis, die elkaar bijzonder lief vinden. Wanneer het verhaal is afgelopen, neemt de moeder haar 5-jarige dochtertje op schoot.

• Een glimlach van oor tot oor Bekijk details

31 maart 2018

Ze lacht haar tanden bloot. Als ik iets uit kon brengen, zou ik nu zeggen dat ze mooi is. Ik klem mijn handen om haar middel, sluit mijn ogen en haal diep adem.

• Ik begrijp er helemaal niks van Bekijk details

1 maart 2018

Zittend op mijn knieën zoek ik naar De mooiste vis van de zee. Hij houdt zich schuchter schuil in het koraalrif van kleuterboeken.

• Een warm welkom in de hel op aarde Bekijk details

29 januari 2018

Een van mijn grootste hobby’s is het bekijken van boekomslagen. Zodoende kun je stellen dat ik van mijn hobby mijn beroep heb gemaakt.

• Broodkruimels voor de Heilige Geest Bekijk details

29 december 2017

In de bak met afgeschreven boeken staat het prachtexemplaar ‘De 500 mooiste duivenrassen van A tot Z’. Een zo goed als nieuw verzamelwerk met maar liefst 800 kleurenfoto’s. Het lijkt me overbodig te vermelden dat dit een buitenkansje is.

• Het familieconcert Bekijk details

28 november 2017

Ze tellen is onmogelijk, maar er lopen minimaal honderd kinderen door de bibliotheek. Degenen die zitten te lezen heb ik daarbij niet meegerekend.

• Een fijne dag Bekijk details

30 oktober 2017

Tussen de boekenplanken door kijkt ze me aan. Haar stralende blik raakt me als geen ander.

• Een verhaal om nooit te vergeten Bekijk details

24 augustus 2017

Een man van rond de zestig legt een afgeschreven boek op de balie. Met zijn gerimpelde vingers duwt hij het onder mijn neus.

Paginanavigatie