Literair Café Veldhoven: Heleen van Royen

24 maart 2019, van 14:00 tot 17:00 | Museum 't Oude Slot

Kosten: € 13,- / € 10,50 (biebleden/CJP)

Heleen van Royen (1965) schreef de bestsellers De gelukkige huisvrouw, Godin van de jacht, De ontsnapping, De mannentester en De harstvriendin. In totaal verkocht ze tot nu toe ruim anderhalf miljoen boeken.

In 2017 ging haar ontroerende documentaire Het doet zo zeer - over de dementie van haar moeder - in première, waarover NRC Handelsblad schreef: 'Het doet zo zeer is een goede film, heel goed zelfs, als je bedenkt dat dit haar eerste is.' Ze woont samen met Bart Meeldijk.

Heleens meest recente boek, Sexdagboek, is een boek over 365 dagen seks. Opwindende, harde, tedere, experimentele, luie, energieke, lustvolle, jubelende, routineuze, wonderlijke seks. Dit is ook een boek over vrouw-zijn, ouder worden, lichamelijkheid, schaamte en schaamteloosheid, overgave, en natuurlijk: een innige liefde. Heleen: 'Het bespreken van je seksleven is een taboe. Daar heb je het niet over. En daarom moet dit boek worden geschreven. Iemand moet het doen. Laat mij dat dan maar zijn.'

In het kader van de Boekenweek is Heleen van Royen te gast bij Literair Café Veldhoven om te praten over haar leven en werk.

Programma:
14.00-15.00 uur:    Interview door Mark van der Linden
15.00-15.30 uur:    Pauze, boekverkoop en signeren
15.30-16.00 uur:    Vragen uit publiek, voorlezen
16.00-17.00 uur:    Boekverkoop, signeren, naborrelen

The Chap's Cabin

The Chap's Cabin zorgt voor de muzikale omlijsting tijdens Literair Café Veldhoven. Dit Eindhovense duo bestaat uit Stephan van de Kimmenade en Martijn van Herpen. Beide heren hebben hun sporen in de rockmuziek ruimschoots verdiend als zangers en gitaristen. Tijdens het Literair Café treden zij op als akoestisch duo The Chap's Cabin met een aantal zelfgeschreven nummers.

• Locatie: Museum 't Oude Slot, Hemelrijken 6, 5502 HM Veldhoven. Parkeren is gratis.
  • Entree: € 13,- normaal tarief, € 10,50 voor bibliotheekleden en CJP-houders.
  • Kaarten zijn vooraf online verkrijgbaar en bij de Bibliotheek Veldhoven of aan de deur op de dag zelf (indien niet uitverkocht).

Koop kaarten

Website Heleen van Royen

Literair Café Veldhoven op Facebook

The Chap's Cabin op Facebook

Over Literair Café Veldhoven

Altijd al willen weten waar schrijvers hun inspiratie vandaan halen? Grijp dan nu je kans om dat te vragen tijdens Literair Café Veldhoven!

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven hebben de handen ineengeslagen voor dit evenement en organiseren in 2019 drie cafés met de volgende gasten:

Boekhandel Bruna is aanwezig met een mooie selectie boeken, die tijdens de pauze en na afloop gekocht en gesigneerd kunnen worden.

"Geweldig idee dat er nu een literair café is geopend met als eerste Ronald Giphart die ons als publiek zó enthousiasmeerde! Een AANWINST voor Veldhoven!!"

"Véél leuker en onderhoudender dan ik had verwacht. Huiskamersfeer geeft het gevoel dat je naast de schrijver op de bank zit."

"Erg informeel interview, wat op een leuke en toegankelijke manier gebracht wordt."

Foto Heleen van Royen: (c) Feriet Tunc.
Literair Café Veldhoven is een samenwerking van: