Literair Café Veldhoven: Wim Daniëls

6 oktober 2019, van 14:00 tot 17:00 | Museum 't Oude Slot

Kosten: € 13,- / € 10,50 (biebleden/CJP)

Wim Daniëls (1954) is schrijver van boeken over taal, literaire verhalenbundels, woordenboeken, poëzie en informatieve boeken over uiteenlopende onderwerpen.

In 2015 was Wim Daniëls Helmonder van het jaar (hoewel hij nooit in Helmond heeft gewoond) en won hij ook de Brabant Bokaal, voor zijn verdiensten voor de Brabantse cultuur. In 2017 verscheen zijn bestseller De lagere school en in 2018 De mulo. In 2019 verschijnen zijn boeken Houdoe en Het Dorp en trekt hij volle zalen met zijn theatercollege De wondere wereld van de taal

Op zondag 6 oktober is Wim Daniëls te gast bij Literair Café Veldhoven in Museum 't Oude Slot om te praten over zijn werk en liefde voor taal. Natuurlijk op de voor hem kenmerkende vermakelijke en toegankelijke manier.

Programma:

13.30-14.00 uur:    Inloop, muziek door The Chap's Cabin
14.00-15.00 uur:    Interview door Mark van der Linden
15.00-15.30 uur:    Pauze, boekverkoop en signeren, muziek door The Chap's Cabin
15.30-16.00 uur:    Vragen uit publiek
16.00-17.00 uur:    Boekverkoop, signeren, naborrelen

The Chap's Cabin

The Chap's Cabin zorgt voor de muzikale omlijsting tijdens Literair Café Veldhoven. Dit Eindhovense duo bestaat uit Stephan van de Kimmenade en Martijn van Herpen. Beide heren hebben hun sporen in de rockmuziek ruimschoots verdiend als zangers en gitaristen. Tijdens het Literair Café treden zij op als akoestisch duo The Chap's Cabin met een aantal zelfgeschreven nummers.

• Locatie: Museum 't Oude Slot, Hemelrijken 6, 5502 HM Veldhoven. Parkeren is gratis.
  • Entree: € 13,- normaal tarief, € 10,50 voor bibliotheekleden en CJP-houders.
  • Kaarten zijn online en in de Bibliotheek Veldhoven (+ € 1,- administratiekosten) te koop of aan de deur op de dag zelf (indien niet uitverkocht).
  • Online gekochte kaarten kunnen gescand worden vanaf je smartphone, printen is dus niet nodig!

Koop kaart(en)

Website Wim Daniëls

Literair Café Veldhoven op Facebook

Boeken van Wim Daniëls

Over Literair Café Veldhoven

Altijd al willen weten waar schrijvers hun inspiratie vandaan halen? Grijp dan nu je kans om dat te vragen tijdens Literair Café Veldhoven!

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven hebben de handen ineengeslagen voor dit evenement en organiseren 3x per jaar een Literair Café. Boekhandel Bruna is aanwezig met een mooie selectie boeken, die tijdens de pauze en na afloop gekocht en gesigneerd kunnen worden.

"Geweldig idee dat er nu een literair café is geopend met als eerste Ronald Giphart die ons als publiek zó enthousiasmeerde! Een AANWINST voor Veldhoven!!"

"Véél leuker en onderhoudender dan ik had verwacht. Huiskamersfeer geeft het gevoel dat je naast de schrijver op de bank zit."

"Erg informeel interview, wat op een leuke en toegankelijke manier gebracht wordt."

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van: