Mad Science workshop: Eenvoudige machines

9 oktober 2020, van 15:00 tot 16:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 5,-

In het kader van de Kinderboekenweek kunnen kinderen (7-10 jaar) meedoen aan deze leuke én leerzame workshop van Mad Science!

Om het zware werk van de mens eenvoudiger te maken zijn we door de eeuwen heen machines gaan maken. En velen daarvan gebruiken we vandaag de dag nog steeds. Denk bijvoorbeeld aan het wiel, misschien wel de belangrijkste uitvinding ooit!

De kinderen worden zich tijdens deze workshop ervan bewust dat ze deze 6 eenvoudige machines (schroef, wig, hellend vlak, wiel & as, katrol en hefboom) iedere dag weer gebruiken, zonder dat ze het in de gaten hebben!

• De workshop wordt gegeven door een professor van Mad Science en is geschikt voor kinderen van 7 t/m 10 jaar.
  • Kaarten à € 5,- zijn vooraf verkrijgbaar in de Bibliotheek (+ € 1,- administratiekosten) of online.
  • Bij online kaartverkoop betaal je geen administratiekosten. Je hoeft de kaarten ook niet uit te printen, we zorgen voor een deelnemerslijst.
  • Ouders hoeven niet erbij te blijven, als je dat fijner vindt mag dat uiteraard wel (max. 1 volwassene per gezin i.v.m. benodigde ruimte).
  • Workshop uitverkocht? Stuur een mail naar communicatie@bibliotheekveldhoven.nl voor een plekje op de wachtlijst en/of koop een kaartje voor een andere leuke jeugdworkshop in november: Stop-motion filmpjes maken!

Koop kaarten

Kinderboekenweek: En toen?

Tijdens de Kinderboekenweek 2020 gaan we terug in de tijd. Boeken brengen geschiedenis tot leven, waardoor de wereld van vroeger tastbaar wordt. Lees spannende verhalen over ridders, verplaats je in oorlogstijd of kom van alles te weten over de Oudheid.Je hebt geen tijdmachine nodig om andere tijden te ontdekken. Verken werelden uit het verleden door het lezen van boeken!

Ga naar de website