Webinar: Voorlezen aan je baby en dreumes

1 juni 2023, van 20:00 tot 21:00 | Online

Kosten: Gratis na aanmelding

In aanloop naar de landelijke BoekStartdag vertelt Jolien Hesselberth over voorlezen aan de allerjongsten op een leuke en speelse manier. Een webinar boordevol boekentips!

Baby’s en dreumesen genieten van voorlezen en het is nog hartstikke goed voor hun taalontwikkeling ook! Hoe zorg je ervoor dat jij en je kindje plezier beleven aan een voorleesmoment? Welke boekjes zijn daarvoor geschikt? En wat kun je nog meer voor leuks doen met boeken?

Jolien Hesselberth vertelt hierover in het BoekStartwebinar (online lezing) op donderdag 1 juni om 20.00 uur, dat ook boordevol nieuwe boekentips zit. Na afloop weet je meer over de voorleesontwikkeling van je kindje en heb je allerlei ideeën voor leuke, speelse activiteiten bij het voorlezen. Deelname is gratis!

Over BoekStart en de BoekStartdag

Kinderen genieten al vanaf heel jonge leeftijd van boekjes. Samen plaatjes kijken en samen praten of zingen is goed voor de taalontwikkeling. Vandaar dat de Bibliotheek Veldhoven meedoet aan BoekStart!

BoekStart is een landelijk project waarbij bibliotheek, gemeente en consultatiebureau samenwerken. Ouders ontvangen automatisch vanuit de gemeente een brief met BoekStart waardebon wanneer hun baby een aantal maanden oud is. Met deze bon kunnen ze een gratis BoekStartkoffertje met inhoud ophalen in de bibliotheek.

Op zaterdag 3 juni organiseert BoekStart samen met de bibliotheken voor de derde keer een landelijke BoekStartdag. Op deze dag heet de Bibliotheek de allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders extra hartelijk welkom en biedt een aantrekkelijk (online) programma of activiteit. in de Bibliotheek Veldhoven kunnen (groot)ouders en kinderen meedoen aan een interactieve voorleesworkshop van Christel Lubse.

Meer informatie en aanmelden