BoekStartdag voor baby's

3 juni 2023, van 11:00 tot 12:15 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis na aanmelding

Kom op zaterdag 3 juni naar de BoekStartdag in de bieb waar de allerjongste bezoekers een extra hartelijk welkom krijgen! Kinder- en oudercoach Christel Lubse geeft 2x een interactieve voorleesworkshop voor (groot)ouders en kinderen van 0 tot ca. 2,5 jaar.

De interactieve workshop wordt 2x gegeven: van 11.00 tot 11.30 uur en van 11.45 tot 12.15 uur. Leesconsulent Maya Pennings van de bieb geeft (groot)ouders een korte introductie over BoekStart, de BoekStart app en het belang van voorlezen, waarmee je niet vroeg genoeg kunt beginnen!

Vervolgens leest Christel interactief voor uit het boekje 'Hey baby, ik ben blij dat je er bent' van Laura van Bouchout. Het verhaal wordt niet alleen verteld met prenten en een rijmpje, maar vooral met liefdevolle aanrakingen. Terwijl je kleintje van de prenten geniet, streel, kriebel en blaas jij je liefde naar je baby of peuter toe. Zo wordt een boek ook een beetje een massage en wordt voorlezen nóg leuker en interactiever.

Over Christel Lubse

Christel Lubse heeft gewerkt in het basisonderwijs en heeft als kinder- en oudercoach haar eigen praktijk in Veldhoven. Ze maakt ouders en kinderen bewust van het belang van ontspanning en het vinden van de juiste balans om lekker in hun vel te zitten.

• De BoekStartdag is vooral leuk voor kinderen van 0 tot 2,5 jaar en hun (groot)ouders.
  • De workshop duurt 30 minuten en wordt 2x gegeven: om 11.00 uur en om 11.45 uur.
  • Alle kinderen ontvangen na afloop een leuke BoekStart-goodiebag.
  • Deelname is gratis, wel even aanmelden.
  • Bestel net zoveel tickets als het aantal mensen dat deelneemt (bijv. 1 volwassene + 2 kinderen = 3 tickets).

Over BoekStart en de BoekStartdag

Kinderen genieten al vanaf heel jonge leeftijd van boekjes. Samen plaatjes kijken en samen praten of zingen is goed voor de taalontwikkeling. Vandaar dat de Bibliotheek Veldhoven meedoet aan BoekStart!

BoekStart is een landelijk project waarbij bibliotheek, gemeente en consultatiebureau samenwerken. Ouders ontvangen automatisch vanuit de gemeente een brief met BoekStart waardebon wanneer hun baby een aantal maanden oud is. Met deze bon kunnen ze een gratis BoekStartkoffertje met inhoud ophalen in de bibliotheek.

Op zaterdag 3 juni organiseert BoekStart samen met de bibliotheken voor de derde keer een landelijke BoekStartdag. Op deze dag heet de Bibliotheek de allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders extra hartelijk welkom en biedt een aantrekkelijk (online) programma of activiteit.
Voorafgaand aan de BoekStartdag kun je op donderdagavond 1 juni deelnemen aan het gratis webinar Voorlezen aan je baby en dreumes.

Meer informatie BoekStart

Meer informatie BoekStartdag