Veldhoven Schrijft!

18 november 2023, van 13:30 tot 15:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Hou je van schrijven en wil je daar graag meer mee doen? Schuif dan eens aan bij Veldhoven Schrijft!

Veldhoven Schrijft! is de schrijfclub voor amateurschrijvers die zich graag verder willen ontwikkelen in het schrijven van verhalen.

Elke eerste dinsdag van de maand komen zij van 19.00 tot 20.00 uur (inloop vanaf 18.45 uur) samen in de Bibliotheek om hun ideeën, schrijfproblemen en nieuwe verhalen te delen met elkaar. Het maakt niet uit of je nu veel of weinig schrijfervaring hebt. Als je het maar leuk vindt om met andere amateurschrijvers in contact te komen.

Tijdens deze extra bijeenkomst op zaterdag 21 oktober van 13.30 tot 15.30 uur kunnen geïnteresseerden werken aan een eigen verhaal of aan opdrachten uit eerdere bijeenkomsten.

Interesse om mee te doen? Deelname is geheel vrijblijvend en er zijn geen kosten aan verbonden. Meld je wel vooraf even aan via veldhovenschrijft@gmail.com. Contactpersoon is Jessica Brouwers.

Data en thema's

• Dinsdag 5 september, 19.00-20.00 uur: Zon, zee en strand
    Met de zomer nog vers in ons geheugen gaan we onze zintuigen beproeven.
    Je krijgt iets te voelen en te ruiken en op basis daarvan schrijf je een zomers verhaal.

• Dinsdag 3 oktober, 19.00-20.00 uur: Bij mij thuis
    Op basis van het thema van de Kinderboekenweek gaan we een verhaal schrijven over het dagelijks leven. We schrijven een zogenoemd 'slice of life'-verhaal van maximaal 250 woorden.

• Zaterdag 21 oktober, 13.30-15.30 uur (verplaatst naar 18 november)
    Extra bijeenkomst om te werken aan eigen verhaal of aan opdrachten uit eerdere bijeenkomsten.

• Dinsdag 7 november, 19.00-20.00 uur: Emotie(cons)
    We leven steeds meer in de digitale wereld. Veel communicatie gaat via afkortingen en emoticons.
    Schrijf een verhaal van maximaal 150 woorden aan de hand van een reeks emoticons die je aan het begin van de avond krijgt. Je komt erachter hoe de interpretaties verschillen!

• Dinsdag 12 december, 19.00-20.00 uur: Winters verhaal
    Iedereen kent wel de zoetsappige kerstverhalen. Dit zijn vaak clichématige feel-good familieverhalen.
    Maak jouw variant van een typisch cliché kerstverhaal maar dan met een onverwachte twist!