Veldhoven in Beeld: Wegwijs in Veldhoven

2 januari 2024 t/m 30 april 2024 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Presentatie van de foto's uit het boek ‘Wegwijs in Veldhoven’ van Erfgoedhuis Veldhoven.

Onder de naam ‘Veldhoven in Beeld’ presenteren de Bibliotheek, Erfgoedhuis Veldhoven en Museum 't Oude Slot een paar keer per jaar een nieuw thema op het grote, interactieve scherm ('multitouchtable') in de bieb. Zo komen jong en oud op een leuke en laagdrempelige manier in aanraking met de rijke historie van Veldhoven.

De komende maanden staat de presentatie in het teken van 'Wegwijs in Veldhoven'. De presentatie is tijdens openingsuren te bekijken en zelf te bedienen op de multitouchtable in de Bibliotheek Veldhoven.

Voor het nieuwe boek ‘Wegwijs in Veldhoven’ van Erfgoedhuis Veldhoven hebben enkele leden van Fotogroep Veldhoven anderhalf jaar lang straten en gebouwen in alle wijken van Veldhoven op een fotogenieke manier vastgelegd. Een selectie van de mooiste foto's is in de maanden januari t/m april te zien op het scherm in de bibliotheek. De foto's komen op het grote scherm optimaal tot hun recht en door de informatieve fotobijschriften word je ook wat wegwijzer!

Meer informatie over Wegwijs in Veldhoven

Op het kerkhof bij de Christus Koningkerk in Meerveldhoven staan twee imposante beuken die in het najaar prachtig kleuren. Foto: Gonnie van de Schans.

De Abdijtuinen is een omvangrijk wooncomplex, gebouwd in 2007-2009, met maar liefst 297 appartementen verdeeld over drie in hoogte afnemende arcadegebouwen. Foto: Anne-Marie van Alem-Damen.

Een blikvanger aan de Kruisstraat is de langgevelboerderij op nummer 47, uitvalsbasis van de kunstenaarscollectief Compagnie Dams. Foto: Jolanda Smits-Swennen.

Zilverackers is de jongste woonwijk van Veldhoven met veel aandacht voor duurzaamheid. Regenwater wordt afgekoppeld van het riool en bovengronds afgevoerd via een systeem van wadi's (systeem voor opvang en afvoer hemelwater), vijvers en beekloopjes. Foto: Marianne van der Zee.