Veldhoven in Beeld: Veldhovens Muziekkorps

1 mei 2024 t/m 1 september 2024 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Presentatie ter ere van het 130-jarig bestaan van het Veldhovens Muziekkorps (VMK).

Onder de naam ‘Veldhoven in Beeld’ presenteren de Bibliotheek, Erfgoedhuis Veldhoven en Museum 't Oude Slot een paar keer per jaar een nieuw thema op het grote, interactieve scherm ('multitouchtable') in de bieb. Zo komen jong en oud op een leuke en laagdrempelige manier in aanraking met de rijke historie van Veldhoven.

Van mei tot september staat het scherm onder andere in het teken van het Veldhovens Muziekkorps. De presentatie is tijdens openingsuren te bekijken en zelf te bedienen op de multitouchtable in de Bibliotheek Veldhoven.

Muziekvereniging

Het Veldhovens Muziekkorps is maatschappelijk betrokken muziekvereniging die midden in de Veldhovense samenleving staat. In 2024 bestaat de vereniging maar liefst 130 jaar en is daarmee één van de oudste verenigingen van Veldhoven-Dorp.

De vereniging heeft momenteel ruim 150 leden en bestaat uit het harmonieorkest, het opleidingsorkest, het in 2023 opgerichte 'Hee Doede Mee' orkest voor herintredende muzikanten, een jeugdslagwerkgroep en een volwassen slagwerkgroep.

De optredens zijn divers want of het nu gaat over een serenade bij een jubileum, een intocht van wandelaars, of de carnavalsoptocht: het Veldhovens Muziekkorps is van de partij. Ook staan jaarlijks diverse concertoptredens op het programma. Bijvoorbeeld op Kiosk De Plaatse Veldhoven tijdens 'Muziek aan de Gender', een uitwisseling met een bevriende vereniging of grote concerten in Theater de Schalm. Wat repertoire betreft is niets te dol: van rock tot klassiek.

Website Veldhovens Muziekkorps