Workshop: Programmeren met Scratch

9 november 2022, van 13:30 tot 15:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 5,-

Nynke leert kinderen van 7 t/m 10 jaar de basis van het programma Scratch waarmee ze zelf spelletjes kunnen programmeren.

Vind je het ook zo leuk om digitale spelletjes te spelen? Tijdens de workshop 'Scratch, de basis' leer je hoe het programma Scratch werkt en gaan we een begin maken van een spelletje dat je zelf programmeert.

Tijdens deze workshop leert Nynke Wesseling de kinderen hoe het programma Scratch werkt. Ze maken het begin van een spelletje dat ze zelf programmeren. Omdat Scratch een gratis programma is, kun je na de workshop thuis verder gaan.

• Voor nieuwsgierige kinderen van 7 t/m 10 jaar.
  • Per gezin mag ook max. 1 volwassene (kosteloos) meekijken/helpen (niet verplicht).
  • Entree: € 5,-.
  • Koop vooraf online een kaartje via onderstaande knop of in de Bibliotheek Veldhoven.
  • Activiteit volgeboekt? Reserveer dan een plekje op de wachtlijst. Mocht er een plek vrijkomen, dan krijg je automatisch bericht.
  • Op dezelfde middag geeft Nynke om 15.30 uur nog een workshop: Programmeren met de micro:bit.

Over Nynke Wesseling

De workshop wordt gegeven door Nynke Wesseling van NYSIGN. "Ik ben een computernerd en vind het ontzettend leuk om iedereen net zo enthousiast te maken over techniek als ikzelf ben. Zowel kinderen als volwassenen kan ik op een creatieve manier nieuwe technische dingen leren, op een geduldige manier en in duidelijke taal. Ik zie jullie graag bij de workshop in de bieb!"

Week van de Mediawijsheid

De activiteit wordt aangeboden in het kader van de Week van de Mediawijsheid. Tijdens deze week wordt aandacht gevraagd voor kritisch, leerzaam en vooral positief mediagebruik.

Bekijk alle activiteiten