Schaakmiddag

1 mei 2024, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Kun je al een beetje - of juist heel goed - schaken en lijkt het je leuk om het op te nemen tegen een geoefende schaker? Kom dan naar de bibliotheek voor een gezellige schaakmiddag vol uitdaging en tips!

Schaken is niet alleen leuk maar ook ontzettend leerzaam. Soms moet je diep nadenken over je volgende zet, dus je traint jezelf om snel goede beslissingen te nemen. Elke partij is anders, waardoor je dingen leert die je niet meteen op internet kunt opzoeken. Focus en inzet zijn belangrijk als je schaakt, dus het spelen van een partij is een toptraining voor je concentratie. En als je een stuk van de tegenstander slaat, of zelfs de wedstrijd wint, geeft dat natuurlijk een enorme kick!

Dus kun je al een beetje schaken, of juist heel goed? Ben je een beginner of schaak je net zo goed als Beth uit The Queen's Gambit? Neem het dan tijdens de schaakmiddag op tegen onze schaakmeester Rob van de Voort!

Deelname is gratis en aanmelden niet nodig.

Website Schaakvereniging Veldhoven