KennisMakers: Te lang sterk geweest - over burn-outs

19 mei 2022, van 19:00 tot 20:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Burn-out coach en ervaringsdeskundige Richard van Gennip verzorgt een interactieve lezing over burn-outs.

Een burn-out herkennen

"Niet meer kunnen concentreren, midden in de nacht wakker worden van de pijn in mijn rug, onrustige gedachten in mijn hoofd. Dagelijks had ik er mee te maken, tot mijn lijf letterlijk ziek werd en werken niet meer ging. Een burn-out, dat wist ik al snel. Ik had het immers twee jaar eerder al meegemaakt."

Een kans op een nieuwe start

"Maar ik had niet voldoende geluisterd, niet voldoende mijn 'patronen doorbroken', onvoldoende 'kwetsbaar opgesteld', onvoldoende 'naar mijn hart geluisterd'. Met als gevolg, weer keihard vallen. Maar deze burn-out voelde anders. Na verloop van tijd ging ik het zien als een kans. Een kans op een nieuwe start. Ik ging mij verdiepen in verschillende boeken, ging meer naar buiten om mijn hoofd te legen, meer uitspreken wat mij dwars zat. En ik ging mij kwetsbaar opstellen."

Burn-out de baas

"Uiteindelijk werd ik mijn burn-out de baas. Ik besloot de opleiding tot coach bij begeleiding van burn-out te volgen en mijn eigen burn-out coachingsbedrijf te starten. Wat mijn coaching anders maakt, dat vertel ik je graag in mijn lezing. Een burn-out is namelijk geen zwakte. Je bent gewoon te lang sterk geweest."

Deze activiteit is bedoeld als eyeopener voor mensen die o.a. hun burn-out ontkennen of nog niet herkennen. Daarnaast is dit interessant voor mensen met een burn-out die ondersteuning zoeken. De lezing is interactief en vooral ook bedoeld om ervaringen te delen.

• Entree is gratis, je dient je wel van tevoren aan te melden.

Over Richard van Gennip

Richard van Gennip is eigenaar van Focus Mindset Coaching. Hij is burn-out coach en ervaringsdeskundige. Richard miste in zijn eigen herstel de mogelijkheid tot het combineren van mindset coaching met trainingen. Daarom heeft hij de opleiding tot stress en burn out coach afgerond. Met de papieren als personal trainer al op zak was het maar een kwestie van tijd tot de gedachten over ging op actie en Focus Mindset Coaching ontstond.

Over KennisMakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.