KennisMakers: Testament en erfrecht

6 juli 2023, van 14:00 tot 15:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Mr. Jasper van Haaren van Notarishuys Veldhoven vertelt over testamenten, erfrecht en de besparing van erfbelasting.

Met een testament bepaal je zelf wat er met jouw bezittingen moet gebeuren na het overlijden. Laat deze wensen goed aansluiten op jouw persoonlijke situatie voor nu en in de toekomst. Is er geen testament, dan bepaalt de wet wie jouw erfgenamen zijn.

Stel dat je jaren geleden een testament hebt laten maken. Dan kan het zinvol zijn om na te denken over een wijziging van jouw testament. Bijvoorbeeld na een scheiding of omdat je partner is overleden. Het kan zijn dat het testament nog verwijst naar de oude wet of oude fiscale regels.

Mr. Jasper van Haaren van Notarishuys Veldhoven houdt daarom een lezing over testamenten en erfrecht. Hij vertelt onder meer over het erfrecht bij gezinnen met kinderen en de besparing van erfbelasting.

Deelname is gratis, wel van tevoren even aanmelden.

Over Kennismakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.

Meer informatie over Kennismakers