Hoera, ik ga met pensioen!

5 oktober 2018, van 20:00 tot 22:00

Kosten: Gratis, aanmelden

Stichting Welzijn Ouderen Veldhoven (SWOVE) en de Bibliotheek Veldhoven organiseren deze thema-avond voor alle aspirant pensionado's.

Enorme impact

Erg fijn wanneer je met volle overtuiging kunt uitroepen: “Hoera, ik ga met pensioen!”. Met pensioen gaan is namelijk één van de grootste veranderingen waar mensen in hun leven voor komen te staan. Velen zijn zich er echter niet bewust van wat voor een enorme impact met pensioen gaan op hun leven heeft. Velen kijken er al jaren naar uit, anderen vrezen voor wat hen mogelijk te wachten staat.

Interactieve bijeenkomst

In sommige gevallen verzorgen werkgevers cursussen of workshops voor hun aanstaande pensionado’s om hen goed voorbereid de volgende levensfase in te begeleiden. Helaas gaat deze vlieger niet voor alle aspirant pensioengerechtigden op. Voor hen organiseren SWOVE en de Bibliotheek Veldhoven de talkshow “Hoera, ik ga met pensioen!”.

Deze interactieve bijeenkomst bestaat uit een mix van presentaties en interviews. Verschillende deskundigen op het gebied van welzijn (SWOVE), leefstijl (Truus Oervoeding) en financiën (Roots financieel advies) zijn uitgenodigd en zullen u bijpraten over een aantal belangrijke onderwerpen waar u als gepensioneerde mogelijk mee te maken gaat krijgen. De avond zal vergezeld gaan van een hapje en een drankje en geeft u tevens de mogelijkheid om kennis te maken met een aantal Veldhovense initiatieven.

Wanneer en waar?

De thema-avond is op vrijdag 5 oktober van 20:00 tot 22:00 uur in de Bibliotheek Veldhoven, Meiveld 2 (CityCentrum). De zaal is open vanaf 19:30 uur.

Aanmelden

De avond is bedoeld voor mensen die bijna met pensioen gaan of net zijn gegaan en hun partners. Wanneer u de avond wilt bijwonen, dan kunt u zich gratis aanmelden via onderstaande knop of bij de balie van de Bibliotheek Veldhoven. Het aantal plaatsen is beperkt dus tijdig aanmelden is verstandig.

Gratis aanmelden