Heel Nederland Leest

Woensdag 1 november 2023 t/m donderdag 30 november 2023 | Bibliotheek Veldhoven

Een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar. In november leest heel Nederland daarom één boek. Daarom krijg je 'Sonny Boy' van Annejet van der Zijl cadeau van de Bibliotheek.

Met de vernieuwde campagne ‘Heel Nederland Leest’ (voorheen Nederland Leest) wordt Nederland komend najaar één grote leesclub. Het geschenkboek is namelijk voor iedereen op te halen, ook als je nog geen lid bent van de bibliotheek.

Sonny Boy

Het verhaal van Sonny Boy neemt je mee naar een tijd vol uitdagingen, liefde en veerkracht. Het vertelt het aangrijpende verhaal van Waldemar, een jonge Surinaamse student, en Rika, een Hollandse vrouw, en hun onwaarschijnlijke liefde tijdens turbulente tijden. Thema’s als liefde, scheiding, veerkracht en het vinden van een thuis blijven actueel.

Het geschenkboek is vanaf 1 november gratis op te halen in de Bibliotheek Veldhoven, zolang de voorraad strekt.

Schrijfworkshop

In het kader van Heel Nederland Leest kun je meedoen aan een schrijfworkshop van (schrijf)coach Carolijn van Gorkum. De workshop is op vrijdag 17 november van 14.00 tot 15.45 uur.

Meer informatie en aanmelden

Heel Nederland Leest Junior

Sinds 2016 heeft Heel Nederland Leest ook een Junioreditie. Deze editie is speciaal voor leerlingen van 10 tot 14 jaar. Het geschenkboek is dit jaar 'Het Pungelhuis' van Annet Huizing. Diverse Veldhovense scholen hebben via de Bibliotheek lespakketten voor hun leerlingen aangevraagd om met de leesbevorderingscampagne in de klas aan de slag te gaan.

De geschenkboeken zijn ook te leen als e-book en luisterboek via de online Bibliotheek.

Bekijk onze inspiratiepagina