Handig omgaan met patiëntenportaal

26 juni 2024, van 14:00 tot 16:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis na aanmelding

Maak kennis met digitale zorg en leer werken met het patiëntenportaal van je huisarts tijdens deze workshop!

Je zorg en gezondheid kun je steeds meer regelen met je computer, tablet of smartphone. Dat noemen we digitale zorg. Digitale zorg is handig, omdat het je minder tijd kost en je altijd je gegevens bij de hand hebt.

Handig omgaan met patiëntenportaal

In de gratis workshop krijg je antwoord op vragen als:

• Hoe kan ik mijn medisch dossier inzien?
  • Hoe maak ik een afspraak bij mijn huisarts?
  • Hoe kan ik digitaal een vraag stellen aan mijn huisarts?
  • Hoe bestel ik een herhaalrecept?

Praktische informatie en aanmelden

• Deelname is gratis.

• In de workshop van woensdag 24 april en 26 juni kun je oefenen met het patiëntenportaal MijnGezondheid.net, dat gebruikt wordt door huisartsenpraktijken Zeelst (in de Bolzen), Homa, Heemstra en Horstman, Prudon en Gerritsen, Schrijver en van Dooren en Prometheus.

• In de workshop van woensdag 15 mei en 19 juni kun je oefenen met het patiëntenportaal UwZorgOnline, dat gebruikt wordt door huisartsenpraktijken Houppermans, Hoeks en Ambachtsheer.

• In de workshop van woensdag 22 mei kun je oefenen met het patiëntenportaal HiX, dat gebruikt wordt door Gezondheidscentrum Heikant en de huisartsenpraktijk aan de Nijlandlaan.

• Aanmelden kan via e-mail: digitaalhuis@bibliotheekveldhoven.nl of telefonisch bij Imke Duijf: 06-810 32 943 of tijdens één van de spreekuren van het DigiTaalhuis: op dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur of op vrijdag van 10.30 tot 12.30 uur in de Bibliotheek Veldhoven. Hier krijg je ook hulp als je nog een DigiD moet aanvragen en activeren of als je meer wilt weten of andere digitale trainingen.

• Om in de workshop te oefenen met het patiëntenportaal heb je een werkend DigiD nodig.

Digivitaler

De workshop is onderdeel van Digivitaler, een online lesprogramma over verschillende vormen van digitale zorg. Digivitaler is een initiatief van de overheid en wordt aangeboden door de Nederlandse bibliotheken.