Cursus Veilig op het internet

27 mei 2024, van 14:00 tot 16:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 15,-

Je geldzaken regelen, daten, spullen kopen of verkopen en nog veel meer, je kunt het allemaal online. In de cursus 'Veilig op het internet' leer je hoe je hierbij je privacy kunt beschermen en internetfraude voorkomt.

De cursus is op de drie opeenvolgende maandagen 27 mei, 3 juni en 10 juni van 14.00 tot 16.00 uur in de Bibliotheek Veldhoven en bestaat uit drie lessen:

• In les 1 speel je het bordspel 'Weerbaar op het Web', waarin de belangrijkste aspecten van digitale veiligheid aan bod komen.
  • In les 2 en 3 volg je een online oefenprogramma en maak je kennis met de 7 Gouden Regels voor veilig internetten. Je leert hoe je onveilige websites herkent, hoe je je apparaten beveiligt, hoe je sterke wachtwoorden kiest, hoe je hulp kunt vragen bij twijfel en waar je op moet letten als je online betaalt.

De training wordt beoordeeld met gemiddeld een 8,5. Deelnemers zeggen over de training: "Je steekt er veel van op als je onzeker bent op de computer" en "Door het bordspel leer je waar je op moet letten, erg leerzaam én gezellig!".

Praktische informatie en aanmelden

Wil jij veilig(er) gebruik maken van het internet? Meld je dan vóór 27 mei aan bij Imke Duijf via e-mail: i.duijf@bibliotheekveldhoven.nl of telefonisch: 06-81 03 29 43 (maandag t/m donderdag). Meer informatie en aanmelden kan ook tijdens de spreekuren van het DigiTaalhuis: elke dinsdag 14.00-16.00 uur en elke vrijdag 10.30-12.30 uur in de Bibliotheek Veldhoven.

De cursus kost € 15,-. Je krijgt er een werkboek bij met uitleg, oefeningen en handige tips.

Meer informatie over DigiTaalhuis Veldhoven