CityFest - Puur Cultuur: zondag

25 september 2022, van 13:00 tot 17:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Na drie jaar is het eindelijk weer zover: CityFest in Veldhoven! Dit gratis toegankelijke festival biedt culturele en muzikale optredens voor jong en oud. Ook de bieb bruist weer van de activiteiten!

Op diverse locaties in het Citycentrum en bij de culturele partners Art4U, de Bibliotheek Veldhoven, Museum 't Oude Slot en Theater de Schalm genieten bezoekers van (muziek)optredens, theater en andere activiteiten.

Openingstijden de Bibliotheek Veldhoven:

• Zaterdag 24 september: 10.30-17.00 uur (activiteiten van 13.00-17.00 uur)
  • Zondag 25 september: 13.00-17.00 uur (activiteiten van 13.00-17.00 uur)

De Bibliotheekactiviteiten op zondag:

Grimeren

13.00-16.30 uur | alle leeftijden
Ga lekker op de grimestoel zitten en laat je verrassen door de vrolijke dames van Maskarada. Zij toveren jou in een mum van tijd om tot jouw favoriete boek- of sprookjesfiguur: een mooie prinses, stoere ridder, Dolfje Weerwolfje, Muis, Kikker, Superman of iets héél anders: jij mag het zeggen!

Scouting Sint Aloysius

13.00-17.00 uur | alle leeftijden
Op het Minneveld voor de bieb trakteren de scoutingleden je op allerlei leuke activiteiten. Kom kijken en meedoen!

Doe-het-selfiebox

13.00-17.00 uur | alle leeftijden
Een unieke ervaring voor alle selfiekings en -queens én boekenliefhebbers: ga op de foto met je favoriete boek(en) in ons waanzinnig leuke fotohokje!
Kies je favoriete boek(en) uit, voeg er eventueel nog wat verkleedspullen aan toe en stap achter het gordijn van het fotohokje. Met een tik op het touchscreen laat je weten dat je er klaar voor bent. Het fotohokje telt af: 3,2,1 … en maakt dan automatisch een foto. Na drie foto’s rollen er automatisch twee printjes van je selfie naar buiten.

Technische doe-activiteiten

13.00-17.00 uur | alle leeftijden
Met techniek kun je gave dingen maken! Schuif aan bij de technische doe-activiteiten, georganiseerd door hightechbedrijf ASML. Zo kun je onder meer mooie dingen maken met 3D-pennen, de wereld bekijken door een omkeerbril, leren programmeren met de Beebot en zelf electronica maken met Spektro.

Literaire Bingoshow

3x tussen 13.30-16.15 uur | alle leeftijden
Uniek in Veldhoven en de rest van de wereld: de Literaire Bingoshow! Met behulp van een klassieke bingomolen en de nodige hoeveelheid improvisatietheater test bingomaster Mark jouw kennis van boeken en schrijvers uit. Een ludieke variant op de welbekende bingo, inclusief rijk gevulde prijzentafel. Wie weet rolt Gerard Reve wel uit de molen en ga je naar huis met een literaire citruspers!
Meld je op tijd voor een gratis bingokaart want vol is vol.
De Literaire Bingoshow duurt 30 minuten en start om 13.30, 14.15 & 15.45 uur.

Verhalen van Annie

2x tussen 15.00-17.00 uur | peuters & kleuters
Annie Mulder van Verhalen van Annie en Judie Jochemsen zijn dol op het vertellen en uitbeelden van verhalen en maken daarvan een interactief feestje voor jong en oud. Kom kijken, luisteren en vooral meedoen!

15.00-15.30 uur: Trouwen op de boerderij door Annie
Een dolverliefd vogelschrikkerspaar gaat trouwen. Het is alleen nog niet zo makkelijk om het bruidsboeket te vinden en al helemaal niet voor de bruid die op haar bruidegom wacht op de boerderij. De boer gaat namelijk iets heel stoms doen... Kom genieten van de avonturen op en rondom de boerderij waar deze twee verliefde vogelverschrikkers wonen!

16.30-17.00 uur: Een monster onder mijn bed door Annie en Judie
Sofie doet geen oog meer dicht nu ze elke nacht druk aan het tekenen is. En ook al slaapt ze liever, ze moet wel tekenen anders gaat het echt helemaal VET mis... Kom je ook kijken en luisteren naar het spannende avontuur van Sofie als haar papa en mama allang slapen? En, let even goed op: draag geen sandalen of slippers want je grote tenen zijn niet veilig bij dit verhaal!

Bekijk de Bibliotheekactiviteiten op zaterdag

Ga naar de CityFest website