Programmeren met Scratch

17 mei 2023, van 15:00 tot 16:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 5,-

Lijkt het je leuk om zelf spellen te leren programmeren op de computer? Meld je aan voor de workshopreeks, waarin je elke workshop een ander spel maakt en steeds beter wordt in het (gratis) programma Scratch.

De workshops worden gegeven door Nynke Wesseling. Zij legt tijdens de eerste workshop ook nog even kort de basis van Scratch uit. Als je hiervan nog geen kennis hebt is het aan te raden om bij de eerste workshop aan te sluiten voordat je aan de andere twee deelneemt.

Tijdens elke workshop leer je steeds iets meer van het programma Scratch, het allerleukste is dus om mee te doen aan alledrie de workshops!

Omdat Scratch een gratis programma is, kun je na de workshops thuis verder gaan.

Data en inhoud workshops

• Woensdag 19 april:
    Nynke legt kort de basis uit van het programma Scratch. Met muziek, een lichtshow en achtergronddansers maak je daarna een dansspel. Jij bent de hoofdact en kan zelf dansen door te programmeren!
  • Woensdag 17 mei:
    Je gaat aan de slag met het programmeren van het spel tikkertje. Probeer uit handen te blijven van de tikker en je wint!
  • Woensdag 21 juni:
    Je programmeert een toekomstvoorspeller die misschien wel antwoord geeft op al jouw vragen...

• Voor nieuwsgierige kinderen van 9 t/m 12 jaar.
  • Entree: € 5,- per workshop.
  • Koop vooraf online een kaartje via onderstaande knop (geen administratiekosten) of in de Bibliotheek Veldhoven (+ € 1,- administratiekosten per kaartje).
  • Max. 10 deelnemers.

Kaarten kopen

Over Nynke Wesseling

De workshop wordt gegeven door Nynke Wesseling van NYSIGN. "Ik ben een computernerd en vind het ontzettend leuk om iedereen net zo enthousiast te maken over techniek als ikzelf ben. Zowel kinderen als volwassenen kan ik op een creatieve manier nieuwe technische dingen leren, op een geduldige manier en in duidelijke taal. Ik zie jullie graag bij de workshop in de bieb!"