Workshops Positief Gezond

4 april 2023, van 09:30 tot 11:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis na aanmelding

Blijf je hangen in mentale vermoeidheid? Ben je op zoek naar positieve activiteiten of zingeving in het leven? En wil je hier zelf mee aan de slag gaan, om je prettiger en gezonder te voelen? Dan zijn de workshops Positief Gezond iets voor jou!

Positief Gezond bestaat uit 6 verschillende workshops om welzijn te vergroten. Je kiest zelf welke workshops je wilt volgen. Je krijgt informatie, er worden oefeningen gedaan en je mag ervaringen uitwisselen met andere groepsleden. Na afloop krijg je oefeningen mee naar huis. Het doel is om je eigen mogelijkheden en kwaliteiten in te zetten en zo de regie over jouw leven te houden.

Voor wie?

Deze 6 verschillende workshops zijn geschikt voor iedereen die zelf aan de slag wil met het bevorderen van zijn of haar welzijn, bijvoorbeeld bij een chronische ziekte of probleem.

Wat kun je doen voordat je deelneemt?

Op www.mijnpositievegezondheid.nl vind je de vragenlijst ‘Positieve Gezondheid’. De vragenlijst bestaat uit 42 vragen die je mag beantwoorden. Je kunt deze zelf invullen of bijvoorbeeld met hulp van een praktijkondersteuner of huisarts. Aan de hand van de score kun je zien welke van de 6 thema’s belangrijk voor je zijn.

Workshops in de Bibliotheek Veldhoven

• Dagelijks functioneren: dinsdag 14 maart
  • Kwaliteit van leven: dinsdag 21 maart
  • Meedoen: dinsdag 28 maart
  • Zingeving: dinsdag 4 april
  • Lichaamsfuncties: dinsdag 11 april
  • Mentaal welbevinden: dinsdag 18 april

De workshops zijn van 09.30-11.30 uur.

Inschrijven

Wil je meedoen aan één of meerdere workshops op locatie of online? Een actueel overzicht van alle mogelijkheden vind je op www.dsp-zorg.nl/cursussen. Je kunt zelf de locatie, datum en tijd kiezen en je daarvoor inschrijven.

Achtergrondinformatie

De workshopreeks Positief Gezond is een initiatief van Samen Verder in samenwerking met Bibliotheek Veldhoven, Cordaad, GGZE en Lumens. De workshops worden ondersteund door de gemeente en de zorgverzekeraar en deelname is gratis.

Bekijk de informatiefolder

Veldhoven Gezond

Positief Gezond is onderdeel van het evenement Veldhoven Gezond. Van 25 maart t/m 25 april staat Veldhoven helemaal in het teken van gezondheid, positiviteit en beweging. Met als afsluiter het bruisende Healthy Fest festival op zaterdag 22 april.