Kindercollege: Dinosaurussen

16 februari 2022, van 14:30 tot 16:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis via Sjors Creatief

Interactieve doe-lezing en workshop voor nieuwsgierige kinderen.

Dinosaurussen. Niemand heeft ze ooit in levende lijve gezien en toch weten we al een hoop over deze fascinerende dieren. 230 miljoen jaar geleden verschenen ze op aarde, hoe ontwikkelde ze zich en hoe kwamen ze massaal aan hun einde.

We starten met een lezing over dinosaurussen gevolgd door een workshop. We gaan een dinosaurus van klei namaken in een zo’n echt mogelijk dinosauruslandschap.

Praktische info

• Voor nieuwsgierige kinderen van 8 t/m 12 jaar.
  • Deelname gratis na aanmelding via Sjors Creatief.
  • Max. 18 deelnemers.
  • De workshop is alleen toegankelijk voor deelnemende kinderen, niet voor volwassenen.

Over de Kindercolleges

De Kindercolleges worden gegeven door Sandra van Dam van Curiosity World en zijn geschikt voor nieuwsgierige kinderen van 8 t/m 12 jaar.
De thema's en data van de Kindercolleges die in 2022 in de Bibliotheek Veldhoven worden gehouden:

• Woensdag 16 februari: dinosaurussen
  • Woensdag 23 maart: kastelen en ridders