Voorleesmiddag: De Kinderjury

22 februari 2023, van 15:00 tot 15:45 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

De maandelijkse voorleesmiddag staat in het teken van De Kinderjury, waarbij kinderen tussen 6 en 13 jaar stemmen op hun favoriete boeken.

Tijdens De Kinderjury zijn alle kinderen van 6 t/m 12 jaar in Nederland de baas. De Kinderjury begint met de leesweken. Tijdens deze tien leesweken lees je zoveel mogelijk boeken. Vervolgens is het tijd om te stemmen op jouw favoriete boek. Het boek met de meeste stemmen wint de prijs van De Kinderjury. De bekendmaking is op 17 mei 2023.

Tijdens de voorleesmiddag vertellen we alles over De Kinderjury, lezen voor uit boeken van de tiplijst voor verschillende leeftijden en laten zien hoe je kunt stemmen.

• Vooral leuk voor kinderen tussen 6 en 13 jaar.
  • Entree is gratis, wel graag vooraf even aanmelden via onderstaande knop.
  • Bestel net zoveel tickets als het aantal personen dat deelneemt (volwassenen + kinderen).

Het belang van voorlezen

Voorlezen aan kinderen is belangrijk. Het prikkelt de fantasie, ontwikkelt het taalgevoel, vergroot hun woordenschat en draagt bij aan hun interactieve vaardigheden. Maar bovenal bezorgt het hun heel veel plezier! Vandaar dat de Bibliotheek Veldhoven meedoet aan het landelijk project BoekStart voor baby's en regelmatig activiteiten organiseert voor jonge kinderen.
De maandelijkse voorleesmiddag is elke laatste woensdag van de maand. Deelname is gratis, wel van tevoren even aanmelden.