Warme technologie voor mensen met dementie

1 december 2022, van 19:30 tot 21:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Rens Brankaert, universitair docent bij Fontys en TU/e Industrial Design, ontwerpt ‘warme technologie’. In de bieb vertelt hij hoe deze technologie mensen met dementie kan helpen.

Het aantal mensen met dementie zal de komende jaren alleen maar toenemen. Technologie kan helpen om het leven voor hen en voor hun omgeving aangenamer te maken. Maar dan moet het wel passende technologie zijn, die niet ingewikkeld en toegankelijk is. Dat noemen we ‘warme technologie’.

Rens Brankaert neemt je in de lezing in de Bibliotheek mee in voorbeelden van warme technologie en hoe deze technologie mensen met dementie kan helpen.

Met warme technologie willen we leven aan de jaren toevoegen, in plaats van alleen maar jaren aan het leven.

— Bron: Rens Brankaert

Over Rens Brankaert

Rens Brankaert is universitair docent bij TU/e Industrial Design en lector bij Fontys Hogescholen. Al vanaf zijn afstuderen houdt hij zich bezig met de combinatie van technologie en dementie. Zo ontwierp hij in 2015 mee aan het Welthuis kompas, een simpel navigatiesysteem voor mensen met dementie. Samen met collega-onderzoeker Wijnand IJsselstein is hij ook initiatiefnemer van het Expertise Centrum Dementie & Technologie.

• De lezing wordt georganiseerd door SWOVE (Stichting Welzijn Ouderen Veldhoven) i.s.m. de Bibliotheek Veldhoven.
  • Deelname is gratis na aanmelding.