KennisMakers: Rouw is voor jong en oud

28 maart 2024, van 19:00 tot 20:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Rouwen. Hoe gaat dat nou eigenlijk? Hoe sta je iemand bij in rouw? En wat is het verschil tussen volwassenen en kinderen?

Allemaal krijgen we er vroeg of laat, direct of indirect, mee te maken. Door het verlies van een dierbare. Door een verhuizing. Door een echtscheiding. Door verloren vriendschappen.

Om deze gebeurtenissen en veranderingen een nieuwe betekenis te kunnen geven in het leven, hebben we te rouwen. Hoe we rouwen is voor iedereen, jong en oud, anders. De gemeenschappelijke deler is dat we rouwen in verbinding met anderen.

Mariska Heerkens neemt je deze avond mee in hoe rauw rouw is, wat je als naaste kan doen om van betekenis te zijn en hoe verder.

Entree is gratis, wel vooraf even aanmelden via onderstaande knop.

Over Mariska Heerkens

Mariska begeleidt vanuit haar praktijk In de Hartenkamer ouders, kinderen en jongeren (6-25 jaar) die te maken hebben (gehad) met uitdagingen of ingrijpende veranderingen in het leven, hierdoor niet lekker in hun vel zitten of vastlopen, en met meer vertrouwen, kracht en plezier de toekomst in willen gaan.

Veldhoven Gezond

Deze activiteit wordt gehouden in het kader van de campagne Veldhoven Gezond (23 maart t/m 20 april).

Over Kennismakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.

Meer informatie over Kennismakers