KennisMakers: Verklaring van erfrecht

20 september 2022, van 14:00 tot 15:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Na het overlijden van een dierbare is vrijwel altijd een verklaring van erfrecht nodig voor het afwikkelen van de nalatenschap. Wat houdt deze verklaring precies in? Juriste Esther Jaspers-van Mierlo vertelt er alles over.

Het overlijden van een dierbare is een verdrietige gebeurtenis. Er komt ook vanalles op je af. De aangifte van overlijden, het organiseren van de uitvaart en ook de nalatenschap moet worden afgewikkeld.

Voor het afwikkelen van de nalatenschap is vrijwel altijd een verklaring van erfrecht nodig. Dit is een verklaring die alleen door de notaris kan worden afgegeven. Maar wat houdt een verklaring van erfrecht precies in? En hoe verder te handelen na afgifte van de verklaring van erfrecht?

Mr. Esther Jaspers-van Mierlo, juriste Personen- en Familierecht, vertelt er alles over. Uiteraard is er ook voldoende gelegenheid om vragen te stellen.

• Entree is gratis, je dient je wel van tevoren aan te melden.

Over KennisMakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.