Fokke Obbema over de zin van het leven

27 oktober 2020, van 20:00 tot 22:00 | Theater de Schalm

Kosten: € 10,- / € 7,50 (Bibliotheekleden)

Hij ging dood. Heel even. Een hartstilstand. Deze ervaring riep bij journalist en schrijver Fokke Obbema grote levensvragen op, die hij verwerkte in een artikel en interviewreeks voor de Volkskrant. In Theater de Schalm wordt hij zelf geïnterviewd over zijn ervaringen en zijn boek ‘De zin van het leven’.

‘Wat is de zin van ons leven?’, was de eerste vraag die Obbema telkens stelde aan zijn gesprekspartners. Hij interviewde onder andere een cabaretier, een advocaat, een filosoof, een medium en mensen met ingrijpende levenservaringen.

“Iedereen heeft andere manieren om betekenis te geven aan het leven”, aldus Obbema. “De een zegt: doe alsof je eeuwig leeft, ben niet bezig met je sterfelijkheid. En anderen zeggen, je kunt het leven pas leven, als je de dood omarmt; de kern van het leven is dat het eindig is." Het artikel en de interviewreeks werden in 2018 gebundeld in het boek ‘De zin van het leven. Gesprekken over de essentie van ons bestaan’.

Fokke Obbema wordt geïnterviewd door Bibliotheekmedewerker Mark van der Linden over de interviewreeks en welke inzichten de gesprekken hem zelf hebben gebracht.

Foto: Fokke Obbema (c) Janita Sassen.

• Deze activiteit is georganiseerd door de Bibliotheek Veldhoven en Theater de Schalm en wordt gehouden in Theater de Schalm, Meiveld 3 in Veldhoven.
  • Kaarten kosten € 10,- (normaal tarief) of € 7,50 (Bibliotheekleden, neem op de avond zelf de biebpas mee ter controle) en zijn alleen vooraf te koop bij Theater de Schalm, aan de kassa of online. Op de avond zelf is de theaterkassa niet geopend.
  • De avond duurt van 20.00 tot 22.00 uur, de hoofdingang van het theater is vanaf 19.30 uur geopend.

Bestel kaarten