Literair Café Veldhoven: Marcel van Roosmalen

16 september 2023, van 20:30 tot 22:30 | Theater de Schalm

Kosten: € 10,- (bibliotheekleden) / € 12,50 (regulier)

Hij gold lang als een geheimtip voor iedereen met een goed gevoel voor humor. Inmiddels is hij uitgegroeid tot een mediapersoonlijkheid met succesvolle podcasts, talkshow, columns en boeken. Op zaterdagavond 16 september is hij te gast bij Literair Café Veldhoven: Marcel van Roosmalen.

Marcel van Roosmalen (Arnhem, 1968) heeft een arendsoog voor het menselijk tekort en staat bekend om zijn droge humor. Hij is Druktemaker in De Nieuws BV op Radio 1 en maakt samen met Gijs Groenteman de talkshow ‘Media Inside’ en de podcast ‘Weer Een Dag’. Daarnaast is hij columnist voor NOS Studio Sport en NRC Handelsblad, schrijver voor onder meer Hard Gras en De Correspondent en auteur van de #1 bestseller ‘Theo Janssen: Marcel van Roosmalen op pad met de dikke prins’ (2019).

Hij schreef ook verschillende reportagebundels, waaronder ‘Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt’, ‘Je moet opschrijven dat hier niets gebeurt’ en ‘Nederland onder het systeemplafond’. Of hij nu de winterpresentatie van de EO bezoekt of verslag doet vanaf het hondenpoepsymposium onder het systeemplafond van het NBC Congrescentrum in Nieuwegein: niets of niemand wordt ontzien, ook hijzelf niet. De vuistdikke bundel ‘Totaal’ (2022) bevat zijn beste reportages van de afgelopen twintig jaar, in mei 2023 verscheen 'Totaal 2' met zijn allerbeste columns.

In Theater de Schalm wordt Marcel van Roosmalen geïnterviewd door Mark van der Linden (Knegsel, 1992), eigenaar van De Literaire Speelgoedwinkel. Boekhandel Bruna Veldhoven is aanwezig met een mooie selectie boeken, onder meer 'Totaal 2', die gekocht en gesigneerd kunnen worden.

• Locatie: Theater de Schalm, Meiveld 3 in Veldhoven.
  • Entree: € 12,50 (regulier) / € 10,- (bibliotheekleden)
  • Kaarten zijn verkrijgbaar via de website en kassa van Theater de Schalm.

Kaarten bestellen

Over Literair Café Veldhoven

Gemoedelijk, inspirerend en verrassend: dat zijn de kenmerken van Literair Café Veldhoven. Het evenement beleefde sinds de start in 2018 al 15 edities met onder andere Herman Pleij, Griet Op de Beeck, Wim Daniëls en Lale Gül.

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van de Bibliotheek Veldhoven, Bruna Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Theater de Schalm en wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Lira Fonds.

Literair Café Veldhoven op Facebook

Leestips