Literair Café Veldhoven: Jaap Robben

26 mei 2024, van 14:00 tot 16:00 | Museum 't Oude Slot

Kosten: € 10,- (bibliotheekleden) / € 12,50 (regulier)

Dichter en schrijver Jaap Robben (Oosterhout, 1984) is vooral bekend van zijn romans Birk, Zomervacht en Schemerleven. Hij schrijft niet specifiek voor een leeftijd, maar voor iedereen in het bijzonder.

Met zijn romandebuut Birk veroverde Jaap Robben in 2014 direct boekhandel, lezer en recensent. Zijn tweede roman Zomervacht haalde de longlist van de International Booker Prize en werd vorig jaar verfilmd.

In 2022 verscheen zijn veelbesproken roman Schemerleven. Het boek gaat over het verdriet om niet levend geboren, ongedoopte baby’s die vroeger vaak anoniem werden begraven. Jaap Robben kreeg overweldigende reacties op zijn boek, waarvan inmiddels ruim 50.000 exemplaren zijn verkocht.

“Wat een prachtig boek. Wat een meester, Jaap Robben. Lees dit, doe uzelf dat plezier”, zo oordeelde collega-schrijver Griet Op de Beeck.

In de prachtige, overdekte tuin van Museum 't Oude Slot wordt Jaap Robben geïnterviewd door Mark van der Linden. Bruna Veldhoven verzorgt de boekverkoop, inclusief signeersessie.

• Locatie: Museum 't Oude Slot, Hemelrijken 6 in Veldhoven
  • Entree: € 12,50 (regulier) / € 10,- (bibliotheekleden)
  • Kaarten zijn verkrijgbaar via de website en kassa van Theater de Schalm

Kaarten kopen

Over Literair Café Veldhoven

Gemoedelijk, inspirerend en verrassend: dat zijn de kenmerken van Literair Café Veldhoven. Het evenement beleefde sinds de start in 2018 al 17 edities met onder andere Ronald Giphart, Griet Op de Beeck, Bart Chabot en Marieke Lucas Rijneveld.

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van de Bibliotheek Veldhoven, Bruna Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Theater de Schalm en wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Lira Fonds.

Literair Café Veldhoven op Facebook

Website Jaap Robben

Boeken in de Bibliotheek Veldhoven (en online)

Foto Jaap Robben: (c) Stephan Vanfleteren