Literair Café Veldhoven: Francis van Broekhuizen (uitverkocht)

Zondag 8 oktober 2023, van 14:00 tot 16:00 | Theater de Schalm

Kosten: € 10,- (bibliotheekleden) / € 12,50 (regulier)

Ze combineert haar zangtalent met een ontwapenende podiumpersoonlijkheid en in 2022 verscheen haar autobiografie ‘Bij twijfel hard zingen’. Niemand minder dan Francis van Broekhuizen is op zondag 8 oktober te gast bij de 16e editie van Literair Café Veldhoven.

Francis van Broekhuizen (Den Haag, 1975) studeerde in 2004 cum laude af aan het Conservatorium van Amsterdam en The Dutch National Opera Academy. Als dramatische sopraan zong ze vele rollen bij Nederlandse operagezelschappen, zoals Opera Zuid, Opera Trionfo, Opera Spanga, De Nederlandse Reisopera en de Nationale Opera.

Nationale bekendheid kreeg Francis vooral dankzij haar optredens in diverse tv-programma’s. In 2020 bereikte zij de finale van de tv-quiz ‘De slimste mens’ en eindigde als derde. In het praatprogramma ‘Jinek’ treedt ze op als koningshuisdeskundige. Ook is ze ambassadrice van Pride Amsterdam en bracht in 2022 haar eerste boek uit, de autobiografie ‘Bij twijfel hard zingen’.

In Theater de Schalm wordt Francis van Broekhuizen geïnterviewd door Mark van der Linden (Knegsel, 1992), eigenaar van De Literaire Speelgoedwinkel. Boekhandel Bruna Veldhoven is aanwezig met een mooie selectie boeken, die gekocht en gesigneerd kunnen worden.

• Locatie: Theater de Schalm, Meiveld 3, 5501 KA Veldhoven.
  • Entree: € 12,50 (regulier) / € 10,- (bibliotheekleden)
  • Kaarten zijn verkrijgbaar via de website en kassa van Theater de Schalm.
  • Deze editie is uitverkocht, je kunt je wel aanmelden voor de wachtlijst. Zodra er kaarten beschikbaar komen, krijg je bericht.

Aanmelden wachtlijst

Over Literair Café Veldhoven

Gemoedelijk, inspirerend en verrassend: dat zijn de kenmerken van Literair Café Veldhoven. Het evenement beleefde sinds de start in 2018 al 15 edities met onder andere Ronald Giphart, Kluun, Nico Dijkshoorn en Susan Smit.

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van de Bibliotheek Veldhoven, Bruna Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Theater de Schalm en wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Lira Fonds.

Literair Café Veldhoven op Facebook