Literair Café Veldhoven: Bart Chabot

9 oktober 2022, van 14:00 tot 16:00 | Theater de Schalm

Kosten: € 10,- (bibliotheekleden) / € 12,50 (regulier)

Bart Chabot (Den Haag, 1954) is dichter, schrijver en podiumdier. Achter zijn bril sprankelen een tomeloze energie en verbeelding, die je terugziet in zijn poëzie, verhalen en biografieën. In Theater de Schalm wordt hij geïnterviewd door Mark van der Linden.

Bart Chabot begon zijn carrière als dichter en nog altijd is poëzie de vorm waar hij met grote regelmaat naar teruggrijpt. Hij debuteerde in 1981 met de bundel Popcorn en in 2018 verscheen zijn meest recente, lijvige poëziebundel Hosanna dagen.

In 1989 debuteerde hij in het theater met Remco Campert en Jan Mulder. Later ging hij op tournee met o.a. Herman Brood, Jules Deelder, Martin Bril en Ronald Giphart. In 2007 ontving hij de Johnny van Doornprijs voor de gesproken letteren.

Chabot beleefde zijn literaire doorbraak naar het grote publiek met zijn vierdelige biografie over Herman Brood. In 2011 verscheen Diepere lagen, een aangrijpend en zeer persoonlijk relaas over de eerste verschijnselen, diagnose, verloop en de behandeling van de ziekte die hem trof.

In januari 2020 verscheen het lovend ontvangen Mijn vaders hand. In deze onthutsende roman kijkt Chabot zijn jeugd eindelijk in de ogen. In 2021 verscheen Hartritme, een overrompelend vervolg op Mijn vaders hand.

• Locatie: Theater de Schalm, Meiveld 3, 5501 KA Veldhoven.
  • Entree: € 12,50 (regulier) / € 10,- (bibliotheekleden)
  • Kaarten zijn verkrijgbaar via de website en kassa van Theater de Schalm.

Bestel kaarten

Over Literair Café Veldhoven

Op zondag 9 oktober is Bart Chabot te gast bij Literair Café Veldhoven. In Theater de Schalm wordt hij geïnterviewd door Mark van der Linden, bibliotheekmedewerker en eigenaar van De Literaire Speelgoedwinkel. Bruna Veldhoven is aanwezig met een mooie selectie boeken, die gekocht en gesigneerd kunnen worden.

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot, Theater de Schalm en Bruna Veldhoven organiseren sinds 2018 Literair Café Veldhoven. De edities vinden afwisselend plaats in Theater de Schalm en Museum 't Oude Slot. In de afgelopen jaren hebben we onder andere Ronald Giphart, Heleen van Royen, Griet Op de Beeck, Nico Dijkshoorn en vele enthousiaste bezoekers mogen verwelkomen.

Literair Café Veldhoven wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Lira Fonds.

Literair Café Veldhoven op Facebook

Leestips