Literair Café Veldhoven: Annejet van der Zijl en Jo Simons

10 juni 2018, van 14:00 tot 17:00 | Museum 't Oude Slot

Kosten: € 12,50 / € 10,- (biebleden/CJP)

Annejet van der Zijl is één van de bekendste en meest gelezen literaire non-fictieschrijvers van ons land. Haar laatste boek 'De Amerikaanse Prinses' werd een bestseller. 'De val van Annika S.' is Van der Zijls eerste gezamenlijke fictieproject met neerlandicus, journalist en bladenmaker Jo Simons.

In de roman van Simons & Van der Zijl stort het leven van politica Annika Schaefer in elkaar als uitkomt dat ze heeft gelogen over haar verleden. Om aan de toorn van haar partijgenoten en schoonfamilie te ontkomen, vlucht ze hals over kop naar de Noordhollandse kust, waar ze als kind met haar grootouders kwam.

In het kader van de Spannende Boeken Weken zijn Annejet van der Zijl en Jo Simons te gast bij Literair Café Veldhoven om te praten over hun gezamenlijke project en uiteraard over het eerdere werk van Annejet, zoals Sonny Boy, De Amerikaanse Prinses, Bernhard en Anna.

Programma:
14.00-15.00 uur:    Interview door Mark van der Linden
15.00-15.30 uur:    Pauze, boekverkoop en signeren
15.30-16.00 uur:    Vragen uit publiek, voorlezen
16.00-17.00 uur:    Boekverkoop, signeren, naborrelen

The Chap's Cabin

The Chap's Cabin zorgt voor de muzikale omlijsting tijdens het Literair Café Veldhoven. Dit Eindhovense duo bestaat uit Stephan van de Kimmenade en Martijn van Herpen. Beide heren hebben hun sporen in de rockmuziek ruimschoots verdiend als zangers en gitaristen. Tijdens het Literair Café maken zij hun debuut als akoestisch duo met een aantal zelfgeschreven nummers.

• Locatie: Museum 't Oude Slot, Hemelrijken 6, 5502 HM Veldhoven. Parkeren is gratis.
  • Entree: € 12,50 normaal tarief, € 10 voor bibliotheekleden en CJP-houders. Entree is inclusief 1 kop koffie of thee.
  • Kaarten zijn online verkrijgbaar of bij de Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven of aan de deur op de dag zelf (indien niet uitverkocht).

Koop kaarten

Website Annejet van der Zijl

Website Spannende Boekenweken

Literair Café Veldhoven op Facebook

Over Literair Café Veldhoven

Altijd al willen weten waar schrijvers hun inspiratie vandaan halen? Grijp dan nu je kans om dat te vragen tijdens Literair Café Veldhoven!

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven hebben de handen ineengeslagen voor dit nieuwe evenement en organiseren in 2018 drie cafés. Op zondag 11 maart, tijdens de Boekenweek 2018, werd afgetrapt met Ronald Giphart. In de Maand van de Geschiedenis, op zondag 7 oktober, is neerlandicus en historicus Herman Pleij te gast.

In de sfeervolle ambiance van Museum 't Oude Slot worden de gasten geïnterviewd door de 25-jarige Mark van der Linden, zelf student aan de Schrijversvakschool Amsterdam en bibliotheekmedewerker/-columnist. Daarnaast zal voorgelezen worden en uiteraard mogen mensen uit het publiek vragen stellen.

Boekhandel Bruna is aanwezig met een mooie selectie boeken, die tijdens de pauze en na afloop gekocht en gesigneerd kunnen worden.

"Geweldig idee dat er nu een literair café is geopend met als eerste Ronald Giphart die ons als publiek zó enthousiasmeerde! Een AANWINST voor Veldhoven!!"

"Véél leuker en onderhoudender dan ik had verwacht. Huiskamersfeer geeft het gevoel dat je naast de schrijver op de bank zit."

"Erg informeel interview, wat op een leuke en toegankelijke manier gebracht wordt."

Foto: Jo Simons en Annejet van der Zijl © Mark Uyl
Literair Café Veldhoven is een samenwerking van: