Kindercollege: Het oneindige heelal

20 april 2022, van 14:30 tot 16:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis via Sjors Creatief

Interactieve doe-lezing en workshop voor nieuwsgierige kinderen.

We gaan het zonnestelsel verlaten en maken kennis met het grote universum. Zeker weten dat we bij de Oerknal al blijven hangen want dat schijnt zo interessant te zijn! Daarna is het tijd om door te reizen. Het heelal wordt steeds groter, maar waarom en waardoor? Wie heeft dit voor het eerst waargenomen en hoe? Vele sterren, sterrenstelsels, supernovae, grootte van sterren komen voorbij en ken jij ze ook? Stap voor stap leren kinderen ook de sterrenbeelden kennen en hoe ze zelf sterrenbeelden kunnen vinden.

Na de lezing volgt een keileuke workshop. De kinderen gaan zelf aan de slag met de sterrenhemel. Ze gaan gebruik maken van een speciaal lichtgevende verf. De zwarte plaat waarop de sterrenhemel verschijnt, gloeit nog maandenlang na op de slaapkamer. Heel leerzaam, spannend en educatief. Halverwege de workshop bekijken we de gemaakte sterrenhemel in een donkere kamer, WOW!

Praktische info

• Voor nieuwsgierige kinderen van 8 t/m 12 jaar.
  • Deelname gratis na aanmelding via Sjors Creatief.
  • Max. 18 deelnemers.
  • De workshop is alleen toegankelijk voor deelnemende kinderen, niet voor volwassenen.

Over de Kindercolleges

De Kindercolleges worden gegeven door Sandra van Dam van Curiosity World en zijn geschikt voor nieuwsgierige kinderen van 8 t/m 12 jaar.
De thema's en data van de Kindercolleges die in 2022 in de Bibliotheek Veldhoven worden gehouden:

• Woensdag 16 februari: dinosaurussen
  • Woensdag 23 maart: ridders en kastelen