Kinderboekenweek Bingoshow

11 oktober 2023, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Uniek in Veldhoven en de rest van de wereld: de enige echte Kinderboekenweek Bingoshow!

Met behulp van een klassieke bingomolen én de nodige hoeveelheid improvisatietheater test bingomaster Mark van der Linden jouw kennis van boeken en schrijvers uit. Een speelse variant op de welbekende bingo, inclusief rijk gevulde prijzentafel.

Elke deelnemer ontvangt een bingokaart vol schrijvers en boektitels. Van splinternieuwe jeugdboeken tot klassieke verhalen en van piepjonge auteurs tot overleden grootheden. Fanatieke lezers hebben een kleine voorsprong, maar ook zonder enige boekenkennis maak je kans op de hoofdprijs.

Geniet van de mooiste boekomslagen, de spannendste voorleesfragmenten, de opvallendste schrijversportretten en de meest hilarische weetjes. Wie weet rolt Paul van Loon wel uit de molen, zie je Dikkie Dik over het podium kruipen, speel je mee in Harry Potter en ga je naar huis met de nieuwste boeken of een kilo lettervermicelli!

• De Kinderboekenweek Bingoshow is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.
  • Er zijn in totaal drie rondes: 15.00-15.30 uur, 15.45-16.15 uur en 16.30-17.00 uur.
  • Deelname is gratis, meld je wel vooraf aan voor één, twee of drie rondes. Wees er snel bij want vol=vol!
  • Alleen kinderen krijgen een bingokaart dus je hoeft alleen de kinderen aan te melden.
  • Volwassenen zijn ook van harte welkom maar hoeven zich niet aan te melden.

Kinderboekenweek

Deze activiteit wordt gehouden in het kader van de Kinderboekenweek met als thema 'Bij mij thuis'.
Op de speciale websitepagina vind je een overzicht van onze activiteiten, boekentips en bekroonde boeken.

Over De Literaire Speelgoedwinkel

De Literaire Speelgoedwinkel zet vol in op leesplezier. Met zijn Boekproeverijen, schrijversinterviews en spelvormen wil Mark van der Linden (Knegsel, 1992) iedereen enthousiast maken voor literatuur. Kijk voor meer informatie en inspiratie op www.literairespeelgoedwinkel.nl of volg De Literaire Speelgoedwinkel op Facebook en Instagram.