KennisMakers: Wat is nieuwswaarde?

9 februari 2023, van 19:00 tot 20:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Vraag jij je wel eens af waarom jouw persbericht de krant niet haalt en dat van een collega wel? Bianca Kuijpers neemt je mee in het brein van journalisten.

Als journalist en tekstschrijver schrijft Bianca Kuijpers niet alleen zelf persberichten, ze zit ook aan de kant van de ontvanger. Vanuit haar eigen bedrijf Woord verzorgt ze ook workshops over het schrijven van persberichten. In deze lezing geeft ze daarvan een voorproefje door meer te vertellen over nieuwswaarde. De lezing is interessant voor iedereen die wel eens een persbericht moet maken. Denk aan medewerkers in de (marketing)communicatie, zzp’ers of mensen die vrijwilligerswerk doen voor een vereniging.

Over Bianca

De Veldhovense Bianca Kuijpers is onder andere correspondent voor het Eindhovens Dagblad, Veldhovens Weekblad en Groot Eindhoven. Haar persberichten schrijft ze vooral voor lokale en regionale bedrijven, maar ze maakt soms ook landelijke uitstapjes. Verschillende van haar persberichten voor klanten haalden het (landelijke) nieuws. Voor beroepsvereniging Tekstnet schreef ze de blog Waarom je persbericht niet sexy hoeft te zijn.

Ze leert je tijdens deze KennisMakers-lezing hoe journalisten naar een persbericht kijken, zodat jij je persbericht daarop kunt afstemmen en een volgende keer misschien wel de krant haalt.

• Entree is gratis, je dient je wel van tevoren aan te melden.

Over KennisMakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.