Help een verrassing!

Vrijdag 26 januari 2024, van 15:00 tot 15:45 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis na aanmelding

Schuif gezellig aan bij de jeugdvoorstelling in het kader van de Nationale Voorleesdagen en het Prentenboek van het Jaar 2024.

'Help een verrassing!' van Miriam Bos is het Prentenboek van het Jaar 2024. Het prentenboek staat centraal tijdens De Nationale Voorleesdagen van 24 januari tot en met 3 februari.

In de bibliotheek kunnen kinderen aanschuiven bij de gelijknamige voorstelling door Janine van het Oisterwijkse Jeugdtheater Van Niks & Van Alles. Vriendschap, het samen fijn hebben, picknicken, leuke liedjes en meespelen: het komt allemaal voorbij in deze vrolijke voorstelling!

• De voorstelling is gericht op kinderen vanaf 2 tot 6 jaar
  • Deelname is gratis, wel vooraf even aanmelden
  • Aanmelden kan via het bestellen van online tickets
  • Bestel net zoveel tickets als het aantal bezoekers, dus 2 kinderen + 1 volwassene = 3 tickets

Het verhaal

Vrienden August en Suus verschillen heel wat van elkaar. Suus is dol op rennen, springen en wilde dingen doen, terwijl August het liefst leest, luiert en mooie dingen maakt. Als Suus aankondigt een verrassing voor August te hebben, gaat zijn fantasie met hem op de loop. Wat zal Suus voor August in petto hebben? Help! Een verrassing is fantasierijk verhaal in een kleurrijk bos, voor alle kinderen die graag worden verrast.

De Nationale Voorleesdagen

Tijdens De Nationale Voorleesdagen wordt het voorlezen aan kinderen (0-6 jaar) gestimuleerd die zelf nog niet kunnen lezen of net hebben leren lezen. De Nationale Voorleesdagen vinden plaats van 24 januari tot en met 3 februari. Op 24 januari is de aftrap met Het Nationale Voorleesontbijt: in het hele land lezen bekende Nederlanders en lokale helden voor in de kinderopvang, op scholen en in bibliotheken en boekhandels.