Frank Heinen

12 april 2023, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 12,50 / € 10,- (Bibliotheekleden) incl. consumptie

Hij werd in 2020 uitgeroepen tot sportjournalist van het jaar, verzorgt de rubriek ‘Eindsignaal’ van Studio Voetbal, haalde de hoogste dagscore ooit in De Slimste Mens én is op woensdagavond 12 april te gast in de Bibliotheek Veldhoven: Frank Heinen!

De schrijver en journalist maakt al tien jaar lang van sport literatuur. In zijn bundels ‘Uit koers’ en ‘Buiten de lijnen’ vertelt hij de meest opmerkelijke verhalen over voetballers en wielrenners die anders allang in de vergetelheid waren geraakt.

“Heinen is een taalvirtuoos, die met gemak alle andere sportschrijvers achter zich laat”, zo oordeelde collega-schrijver Marcel van Roosmalen.

In de bieb wordt Frank geïnterviewd door Mark van der Linden over vergeten voetballers en wielrenners, de (sport)journalistiek, Franks persoonlijke helden in de sport en literatuur en zijn voorliefde voor mensen bij wie het net niet helemaal lukt. Humoristische anekdotes zijn gegarandeerd!

Boekhandel Bruna Veldhoven zorgt voor de verkoop van boeken, die uiteraard ook gesigneerd kunnen worden.

• Entree € 12,50 / € 10,- (Bibliotheekleden) inclusief consumptie.
  • Kaarten verkrijgbaar in de Bibliotheek (+ € 1,- administratiekosten) of online (geen administratiekosten).
  • Tickets hoeven niet geprint te worden, we werken met een namenlijst.

Kaarten kopen

Over Frank Heinen

Frank Heinen (Utrecht, 1985) studeerde moderne letterkunde aan de Universiteit van Utrecht en won als student in 2009 de Hard Gras Prijs. Sindsdien schrijft hij verhalen, columns en recensies voor talloze kranten, tijdschriften en radio- en tv-programma's over sport en cultuur. Momenteel schrijft hij een wekelijkse column voor de Volkskrant, voor HP/De Tijd en voor Voetbal International en verzorgt hij elke zondagavond de rubriek 'Eindsignaal' voor tv-programma Studio Voetbal.

In 2014 debuteerde hij als schrijver met 'Uit Koers'. Daarna volgden 'De Kleine Heinen' (wielerlexicon, 2016), 'De Zaak Tom' (roman, De Bezige Bij, 2019) en 'Buiten de Lijnen' (Sportboek van het Jaar, Das Mag, 2019).

Foto Frank Heinen: (c) Tessa Posthuma de Boer.

Leestips (gedrukt en als e-book)