Arno Kantelberg - Geannuleerd

24 mei 2023, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: € 12,50 / € 10,- (Bibliotheekleden) incl. consumptie

Deze activiteit is geannuleerd.

Bereid je voor op een bijzonder smaakvolle avond met journalist, hoofdredacteur en 'Stijlpastoor des Vaderlands' Arno Kantelberg!

Arno Kantelberg (Gemert, 1968) is journalist. Hij was jarenlang hoofdredacteur van tijdschriften als Esquire, Men’s Health en National Geographic en staat bekend als de Stijlpastoor des Vaderlands. Wekelijks bespreekt hij de stijl van bekende Nederlandse in Volkskrant Magazine. Sinds 2018 schuift hij wekelijks aan als deskundige bij RTL Boulevard over zijn expertise op het terrein van lifestyle en goede smaak. Hij nam deel aan het 22ste seizoen van ‘Wie is de Mol’ en is hoofdredacteur van het digitale platform ModMod.

Interview door Mark van der Linden

In de Bibliotheek Veldhoven wordt Arno geïnterviewd door Mark van der Linden (Knegsel, 1992), de best geklede eigenaar van De Literaire Speelgoedwinkel. Ze praten onder meer over lifestyle, mode, goede smaak en Arno's Brabantse roots. En uiteraard is er voldoende ruimte voor vragen uit het publiek.

Boekhandel Bruna Veldhoven zorgt voor de verkoop van boeken, die uiteraard gesigneerd kunnen worden.

Man op z'n allerbest

Arno heeft meerdere boeken geschreven. In 'Het wonder van Eindhoven' (2013, Uitgeverij Podium) trekt hij langs mensen, huizen en fabrieken die samen het bijzondere verhaal van de Lichtstad vertellen. Zijn boek ‘Man op z’n best’ uit 2016 wordt gezien als de strijdbijbel op het terrein van mannenmode en in 2021 volgde 'Man op z'n allerbest'. In 2018 verscheen 'De stijl van de schrijver', waarvoor Kantelberg de archieven in dook om zich te verwonderen over de garderobes van Nederlandse schrijvers.

Smaakvol

Van jongsaf aan heeft Arno Kantelberg een voelspriet (of open zenuw, het is maar net hoe je het bekijkt) voor zaken die het leven mooier kleuren. Dat betreft met name de inrichting van zijn garderobe, maar ook van, pak ‘em beet, zijn drankenkabinet of de boekenkast – al die omgevingsprikkels die het leven van een 6,7 naar een 8,5 tillen.

Als Stijlpastoor des Vaderlands ziet Arno het als zijn missie om niet alleen zijn eigen leven smaakvol in te richten, maar ook om anderen de juiste kant op te gidsen. Waarom zou je tenslotte niet willen leven als de beste versie van je zelf? Denk bij elke uiterlijke beslissing die je neemt aan Kantelbergs mantra: Bij twijfel, overdress!