Amnesty-actie

Maandag 1 juli 2024, van 13:30 tot 16:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Leden van Amnesty Veldhoven staan met een petitielijst in de bibliotheek om aandacht te vragen voor de pro-democratie-activist Jimmy Lai Chee-Ying.

De 76-jarige pro-democratie-activist Jimmy Lai Chee-Ying zit al ruim 3 jaar in voorarrest in Hongkong. Hij is de oprichter van de onafhankelijke en kritische krant de Apple Daily en felle tegenstander van de groeiende macht van de Chinese regering in Hongkong. In een poging hem de mond te snoeren klaagden de autoriteiten van Hongkong hem al meerdere keren aan. Ditmaal staat hij terecht voor ‘samenspannen met het buitenland’. Hij kan hiervoor levenslang krijgen.

Handtekening

Op maandag 1 juli, van 13.30 uur tot 16.00 uur, staan leden van Amnestygroep Veldhoven met een petitielijst in de bibliotheek om aandacht te vragen voor Jimmy Lai Chee-Ying. Met jouw handtekening roep je de minister van Justitie van Hongkong op om alle aanklachten tegen Jimmy Lai te laten vallen. Hij moet onmiddellijk vrijgelaten worden.