Woordenschatproject

17 september 2019, van 15:45 tot 16:45 | MFA Midden | Sterrenlaan 5 | 5503 BG Veldhoven

Kosten: Gratis

Op een speelse en interactieve manier beter Nederlands leren, dat is het doel van het Woordenschatproject van de Bibliotheek Veldhoven i.s.m. Brede School Veldhoven.

Het programma bestaat uit 3 bijeenkomsten en is gericht op kinderen met een niet-Nederlandse achtergrond en een beperkte Nederlandse woordenschat. Een lees- en mediaconsulent van de bibliotheek zorgt voor de begeleiding.

Alle activiteiten starten met interactief voorlezen en vertellen, waarbij gebruik wordt gemaakt van de Kamishibai, een Japans vertelkastje met vertelplaten. Na het voorlezen gaan kinderen zelf aan de slag met speelse taalopdrachten en ze krijgen na afloop een opdrachtje mee die ze thuis met hun ouders kunnen doen. Bovendien worden de ouders voor de laatste bijeenkomst uitgenodigd om met hun kind een deel van het programma te volgen.

Meer info & aanmelden

• Voor: Kinderen uit groep 1 & 2