Webinar: Swipe, stap, sprong

28 maart 2022, van 20:00 tot 21:00 | Online

Kosten: Gratis

Mediagebruik en jonge kinderen? Jazeker! Tijdens dit webinar vertelt Denise Bontje alles over media-aanbod voor jonge kinderen.

In het kader van de Media Ukkie Dagen (25 maart t/m 1 april 2022) neemt Denise Bontje van Mediasmarties.nl je tijdens het webinar ‘Swipe, stap, sprong ’ mee in de wereld van media-aanbod voor jonge kinderen.

Mediagebruik en jonge kinderen

Kinderen hebben recht op verhalen en die komen in verschillende vormen: met en zonder scherm. Het is aan jou om je kind vanaf jonge leeftijd in aanraking te laten komen met die verhalen: voorlezen, kijken, luisteren, spelen en doen dus.

Maar... in hoeverre kunnen media bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen? Moet dat eigenlijk? En als je media bewust wilt inzetten... hoe pak je dat aan thuis? Welke media zijn daarvoor het meest geschikt en hoe begeleid je kinderen daarbij?

Meld je aan voor het webinar!

Tijdens het webinar duiken we samen met Denise Bontje (mediasmarties.nl) in het media-aanbod voor jonge kinderen. Je krijgt antwoord op vragen die je als ouder hierover kunt hebben. Ook gaan we in op een bewuste inzet van media en begeleiding van kinderen.

Om je op weg te helpen krijg je ook nog de Mediatips voor thuis mee (Kijk hoe ik groei!), vol verhalen om mee aan de slag te gaan samen met je kind. Moet je eens opletten hoe je kind groeit!

• Deze gratis webinar wordt gegeven tijdens de jaarlijkse Media Ukkie Dagen, een initiatief van Netwerk Mediawijsheid.
  • De activiteit bevat praktische tips om een gezond mediamenu samen te stellen voor jonge kinderen
  • Doelgroep is ouders van kinderen tussen de 0 en 6 jaar.
  • Meld je gratis aan via onderstaande knop.
  • In het aanmeldformulier wordt gevraagd om Bibliotheek, vul hierbij de naam van de Bibliotheek in waarvan jij gebruik maakt (in dit geval Bibliotheek Veldhoven).

Meer tips over mediaopvoeding van kinderen 0 tot 6 jaar