De Nationale Voorleesdagen: Voorleesmiddag

25 januari 2023, van 15:00 tot 15:45 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Onze maandelijkse voorleesmiddag staat natuurlijk in het teken van De Nationale Voorleesdagen en het Prentenboek van het Jaar: Maximiliaan Modderman geeft een feestje!

De Nationale Voorleesdagen is het grootste boekenfeest voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Centraal staat de Prentenboek Top 10, de leukste voorleesboeken gekozen door een deskundig comité. Eén titel wordt verkozen tot Prentenboek van het Jaar. Dit jaar is dat 'Maximiliaan Modderman geeft een feestje' van Joukje Akveld en Jan Jutte.

In het verhaal is Maximiliaan Modderman alleen thuis en organiseert een feest voor zijn speelgoedbeesten. Met taart! Het wordt een wild feest. En een vies feest. Wat zullen mama en papa zeggen als ze thuiskomen? Een uitbundig en herkenbaar verhaal voor alle kinderen die er weleens een puinhoop van maken. Tijdens de voorleesmiddag lezen we voor uit dit prentenboek en andere leuke boeken.

• Vooral leuk voor peuters en kleuters.
  • Entree is gratis, wel graag vooraf even aanmelden via onderstaande knop.
  • Bestel net zoveel tickets als het aantal personen dat deelneemt (volwassenen + kinderen).

Het belang van voorlezen

Voorlezen aan kinderen is belangrijk. Het prikkelt de fantasie, ontwikkelt het taalgevoel, vergroot hun woordenschat en draagt bij aan hun interactieve vaardigheden. Maar bovenal bezorgt het hun heel veel plezier! Vandaar dat de Bibliotheek Veldhoven meedoet aan het landelijk project BoekStart voor baby's en regelmatig activiteiten organiseert voor jonge kinderen.
De maandelijkse voorleesmiddag is elke laatste woensdag van de maand. Deelname is gratis, wel van tevoren even aanmelden.