Veldhovense ronde Voorleeswedstrijd

3 februari 2020, van 10:00 tot 12:00 | Theater de Schalm

Een spannende dag voor de Veldhovense schoolkampioenen voorlezen! Op maandag 3 februari lezen zij voor uit hun favoriete boekfragment. Wie wordt de Veldhovense voorleeskampioen 2020 en schopt het misschien tot de landelijke finale?

De Veldhovense ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd wordt gehouden in Theater de Schalm. De schoolkampioenen uit groep 7 en 8 die meedoen aan De Nationale Voorleeswedstrijd lezen in de grote zaal van De Schalm voor uit hun favoriete boekfragment.

De Veldhovense schoolkampioenen zijn Robin Reijnen uit groep 7 van OBS Dick Bruna, Pien Fennis uit groep 8 van Aan ’t Heike, Luca Steuten uit groep 7 van de Berckacker, Yenthe Lodewijks uit groep 7 van Sint Jan Baptist, Meryem Ali uit groep 7 van de Brembocht, Maaike Kleinhuis uit groep 7 van Eigenwijs, Tinka Nijssen uit groep 8 van Zeelsterhof en Marloes van den Boomen uit groep 7 van De Rank.
De jury wordt gevormd door wethouder Jeroen Rooijakkers, Jean-Paul van den Tillaar van boekhandel Bruna Veldhoven en Lia Verheijen van de Bibliotheek Veldhoven.

Over de Nationale Voorleeswedstrijd
De Nationale Voorleeswedstrijd is een voorleeswedstrijd voor kinderen uit groep 7 en 8 van het primair onderwijs en wordt in het schooljaar 2019/2020 voor de 27e keer gehouden.
De Nationale Voorleeswedstrijd wordt mogelijk gemaakt door Stichting Lezen en georganiseerd in samenwerking met de bibliotheken. Er is ook een voorleeswedstrijd voor brugklassers, getiteld Read2Me!. De Veldhovense ronde van Read2Me! is op dinsdag 17 maart op het Sondervick College.

De Veldhovense ronde is alleen toegankelijk voor de deelnemende scholen.

Website Nationale Voorleeswedstrijd

Foto: Julian van de Laak van basisschool Aan 't Heike won de Veldhovense ronde in 2019.