Veldhoven Schrijft!

6 februari 2024, van 18:45 tot 20:00 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Hou je van schrijven en wil je daar graag meer mee doen? Schuif dan eens aan bij Veldhoven Schrijft!

Veldhoven Schrijft! is de schrijfclub voor amateurschrijvers die zich graag verder willen ontwikkelen in het schrijven van verhalen.

Elke eerste dinsdag van de maand komen zij van 19.00 tot 20.00 uur (inloop vanaf 18.45 uur) samen in de Bibliotheek om hun ideeën, schrijfproblemen en nieuwe verhalen te delen met elkaar. Verder is er om de paar maanden een extra bijeenkomst op zaterdagmiddag. Het maakt niet uit of je nu veel of weinig schrijfervaring hebt. Als je het maar leuk vindt om met andere amateurschrijvers in contact te komen.

Interesse om mee te doen? Deelname is geheel vrijblijvend en er zijn geen kosten aan verbonden. Meld je wel vooraf even aan via veldhovenschrijft@gmail.com. Contactpersoon is Jessica Brouwers.

Data en thema's

• Dinsdag 6 februari (19.00-20.00 uur):
    Maak van tevoren een selectie van je favoriete verhalen uit 2023 (1 à 2 verhalen) en print deze uit. Zorg dat het niet meer dan 400 woorden zijn. Tijdens de bijeenkomst lees je een verhaal voor. Daarna geef je je verhaal door aan degene die naast je zit. Die gaat je verhaal herschrijven op zijn of haar manier. Toegestaan is om wijzigingen aan te brengen maar het hoofdverhaal moet intact blijven. Op deze manier leer je om anders naar je verhaal te kijken en met een frisse blik je verhaal te herschrijven.

• Dinsdag 5 maart (19.00-20.00 uur):
    Korte verhalen schrijven. Wat is een kort verhaal en hoe begin je eraan? Deze avond maken we een begin van een kort verhaal.

• Zaterdag 23 maart (13.30-15.30 uur, extra bijeenkomst):
    Vrij schrijven, feedback op je verhaal, werken aan manuscript, oude schrijfopdrachten opnieuw behandelen.

• Dinsdag 2 april (19.00-20.00 uur):
    Personages. Tips om realistische personages te schrijven en schrijfoefeningen hiervoor.

• Dinsdag 5 mei (19.00-20.00 uur):
    De rode draad. Wat is de rode draad en hoe zorg je ervoor dat deze je verhaal leidt?

• Dinsdag 4 juni (19.00-20.00 uur):
    Vertelperspectief. Welke soorten vertelperspectieven zijn er en wat voor invloed hebben ze op je verhaal?

• Zaterdag 22 juni  (13.30-15.30 uur, extra bijeenkomst):