Veldhoven 100: Lancering en presentatie museumtafel

24 september 2021 t/m 25 september 2021 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

In 2021 bestaat Veldhoven 100 jaar! Ook in de bieb wordt dit jubileum gevierd met diverse feestelijke activiteiten voor jong en oud, zoals de lancering en presentatie van de museumtafel.

Ter ere van het 100-jarig bestaan van de gemeente Veldhoven wordt in de Bibliotheek Veldhoven een museumtafel gepresenteerd. De interactieve, zogenaamde ‘multitouchtable’ is aan de Bibliotheek Veldhoven geschonken door het comité Veldhoven 100 en bevat historische foto’s van en bijbehorende informatie over Veldhoven. Denk hierbij aan beeldmateriaal van de verschillende wijken, feesten en markante gebouwen door de jaren heen.

De tafel wordt gelanceerd op vrijdag 24 september van 11.00 tot 12.00 uur voor genodigden en is daarna tijdens openingstijden van de Bibliotheek doorlopend voor iedereen te bewonderen en uit te proberen. Zowel op vrijdag 24 september als op zaterdag 25 september zijn leden van de museumtafel-werkgroep aanwezig in de Bibliotheek Veldhoven om tekst en uitleg te geven. Vrijwilligers van Erfgoedhuis Veldhoven maken deel uit van de werkgroep en geven meer informatie over het Erfgoedhuis. Ook worden bezoekers opgeroepen om zelf ideeën en historisch beeldmateriaal aan te dragen.

De inhoud en samenstelling van de museumtafel is tot stand gekomen dankzij een samenwerking van de Bibliotheek Veldhoven, Erfgoedhuis Veldhoven en Museum ’t Oude Slot in het kader van 100 Jaar Veldhoven.