Twan Huys

30 mei 2018, van 20:00 tot 21:30

Kosten: € 10,- / € 7,50 (bibliotheekleden/CJP)

Twan Huys is te gast in de Bibliotheek Veldhoven! Hij is presentator van Nieuwsuur, College Tour en vanaf september van RTL Late Night.

Twan Huys spreekt onder meer over de Verenigde Staten. Hij was zelf oorlogsverslaggever, correspondent in de Verenigde Staten en auteur van spraakmakende boeken zoals De Clintons. Daarin schetst hij een veelzijdig beeld van de Clintons en het politieke spel van de Verenigde Staten.

Huys is geboren in Horst-Sevenum en studeerde journalistiek in Tilburg. Tien jaar lang deed hij verslag vanuit oorlogsgebieden en zag hij in Sarajevo, Kabul en Mogadishu slachtoffers van landmijnen en scherpschutters.

Daarna was hij zeven jaar correspondent in de Verenigde Staten, deed hij verslag van de presidentsverkiezingen, de aanslagen in Washington en New York en de verwoestingen in New Orleans door orkaan Katrina. Hij is maker van internationaal uitgezonden documentaires over Lynndie England, Ayaan Hirsi Al en de Abu Ghraib gevangenis. Is bekroond met de Sonja Barend Award in 2011 voor het beste televisie-interview.

Zijn boeken:

• De Clintons, 2016
  • Dertien meesters en één crimineel, 2013
  • Over geluk, 2010
  • Meesters, 2010
  • Ik ben een New Yorker, 2006

Kaarten zijn vooraf verkrijgbaar in de Bibliotheek Veldhoven en online.

Bestel tickets