Informatieavond nieuwe donorwet - GEANNULEERD

11 februari 2021, van 19:30 tot 21:30

Kosten: Gratis, aanmelden

Deze avond is geannuleerd i.v.m. de coronamaatregelen en wordt op een nog nader te bepalen datum opnieuw aangeboden.

Wat houdt de nieuwe donorwet precies in? Hoe kun je je keuze doorgeven en wat gebeurt er na je overlijden als je je hebt geregistreerd als donor?
Voor antwoorden op deze en andere vragen kunnen geïnteresseerden terecht op de informatieavond.

De Bibliotheek organiseert de informatieavond in samenwerking met het Máxima Medisch Centrum (MMC) en SeniorWeb Veldhoven.
De donatiecoördinator van het MMC Veldhoven geeft informatie over het donorschap en de medische aspecten die daarbij een rol spelen.
Een ervaringsdeskundige via de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) doet haar verhaal over de emotionele aspecten hiervan.
Verder geeft een docent van SeniorWeb voorlichting over de (online) registratie in het register.

Aanmelden

• Entree is gratis, wel even vooraf aanmelden. Dit kan via het bestellen van één of meerdere gratis kaarten.
  • Online bestellen van kaarten voor activiteiten is kosteloos, je hoeft de kaarten ook niet uit te printen, ze kunnen gescand worden vanaf je smartphone.
  • Bestellen van kaarten aan de balie van de Bibliotheek Veldhoven kost € 1,- administratiekosten per kaartje, zowel bij betaalde als gratis activiteiten.

Aanmelden

Telefonische spreekuren

Mensen die vragen hebben over de (online) registratie kunnen terecht bij de spreekuren van het DigiTaalhuis.

Vrijwilligers geven informatie over de achtergronden van het nieuwe donorregister, de keuzevarianten van het donorschap en de manier waarop mensen hun keuze (online) kunnen registreren. Ze geven geen advies over de te maken keuze, die is aan de mensen zelf.

In verband met het coronavirus worden de spreekuren voorlopig niet in de Bibliotheek gehouden. De vrijwilligers zijn wel telefonisch bereikbaar via 06-24136467 op onderstaande data en tijdstippen:

• Elke dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur
  • Elke vrijdag van 10.30 tot 12.30 uur

Mocht na telefonisch overleg blijken dat het nodig of handiger is om af te spreken in de Bibliotheek om de vraag te kunnen beantwoorden, dan kan alsnog een afspraak gemaakt worden.

Meer informatie donorregistratie