Literair Café Veldhoven: Ronald Giphart

11 maart 2018, van 14:00 tot 17:00 | Museum 't Oude Slot

Kosten: € 12,50 / € 10 (biebleden/CJP) / € 5 (leerlingen Sondervick College) incl. 1 kop koffie of thee

Niemand minder dan Ronald Giphart is de eerste gast van het Literair Café Veldhoven! Dit nieuwe evenement wordt georganiseerd door de Bibliotheek Veldhoven, boekhandel Bruna Veldhoven en Museum 't Oude Slot.

Altijd al willen weten waar schrijvers hun inspiratie vandaan halen? Grijp dan nu je kans om dat te vragen tijdens Literair Café Veldhoven!

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven hebben de handen ineengeslagen voor dit nieuwe evenement en organiseren in 2018 drie cafés. Op zondag 11 maart, tijdens de Boekenweek 2018, trappen we af met niemand minder dan Ronald Giphart.

In de sfeervolle ambiance van Museum 't Oude Slot wordt Ronald geïnterviewd door Mark van der Linden, zelf student aan de Schrijversvakschool Amsterdam en bibliotheekmedewerker/-columnist.
Daarnaast zal Ronald voorlezen uit eigen werk en vragen van het publiek beantwoorden.

Boekhandel Bruna is aanwezig met een mooie selectie boeken, die tijdens de pauze en na afloop gekocht en gesigneerd kunnen worden. Het Eindhovense duo The Chap's Cabin zorgt voor de muziek.

Ronald Giphart

Ronald Giphart (1965) studeerde Nederlands en was jarenlang nachtportier in een Utrechts ziekenhuis. Tijdens dit werk schreef hij zijn debuutroman Ik ook van jou, die werd bekroond met het Gouden Ezelsoor. Daarna volgden onder meer de romans Giph, Phileine zegt sorry, Ik omhels je met duizend armen en Troost. Verschillende van zijn boeken zijn verfilmd. Zijn meest recente werk is Mismatch, een boek dat hij schreef met evolutionair psycholoog Mark van Vugt. Voor de campagne Nederland Leest in 2017 schreef Giphart een verhaal met behulp van een robot.

De laatste roman van de auteur is Lieve. Dit jaar verschijnt een nieuwe roman. Giphart geeft ook regelmatig voorstellingen in het theater en schrijft een wekelijkse kookrubriek in het AD, die ook in het ED verschijnt.

The Chap's Cabin

The Chap's Cabin zorgt voor de muzikale omlijsting tijdens het Literair Café Veldhoven. Dit Eindhovense duo bestaat uit Stephan van de Kimmenade en Martijn van Herpen. Beide heren hebben hun sporen in de rockmuziek ruimschoots verdiend als zangers en gitaristen. Tijdens het Literair Café maken zij hun debuut als akoestisch duo met een aantal zelfgeschreven nummers.

Praktische info

• Locatie: Museum 't Oude Slot, Hemelrijken 6, 5502 HM Veldhoven. Parkeren is gratis.
  • Entree: € 12,50 normaal tarief, € 10 voor bibliotheekleden en CJP-houders.
  • Leerlingen van het Sondervick College betalen aan de deur € 5 op vertoon van de biebpas.
  • Entree is inclusief 1 kop koffie of thee.
  • Kaarten zijn online verkrijgbaar of bij de Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven of aan de deur op de dag zelf (indien niet uitverkocht).

Bestel kaarten

Literair Café Veldhoven op Facebook

Artikel over Literair Café op website ED

Foto: Ronald Giphart © Marc Deurloo