Literair Café Veldhoven: Özcan Akyol

4 oktober 2020, van 14:00 tot 16:00 | Theater de Schalm

Kosten: € 13,- / € 10,50 (biebleden/CJP)

Van straatschoffie tot literaire belofte: de levensloop van schrijver, televisie- en radiomaker Özcan Akyol in een notendop. Özcan is op zondag 4 oktober te gast bij Literair Café Veldhoven. Deze editie zal plaatsvinden in Theater de Schalm.

Özcan Akyol is columnist (o.a. Algemeen Dagblad, Eindhovens Dagblad, de VARAgids en Helden). Hij is televisie- en radiomaker (De neven van Eus, Onze man in Deventer, Sterren op het doek en De geknipte gast). Maar bovenal is Özcan Akyol schrijver van twee heftige, spraakmakende romans: Eus en Toerist, en van het Boekenweekessay 2020, Generaal zonder leger. Hierin vraagt hij zich af waar de rebellen en dwarsdenkers onder de schrijvers zijn gebleven en hij veegt de vloer aan met de literaire elite.
Özcan verkondigt een uitgesproken mening en is kritisch over de islam en het Turks nationalisme, hetgeen hem naar eigen zeggen “soms niet in dank afgenomen wordt”.

In Theater de Schalm wordt Özcan geïnterviewd door Mark van der Linden en hij zal vragen uit het publiek beantwoorden.

• In verband met het coronavirus zal deze editie niet plaatsvinden in Museum 't Oude Slot maar in Theater de Schalm, Meiveld 3 in Veldhoven (route en parkeren).
  • De hoofdingang van Theater de Schalm is vanaf 13.30 uur geopend, het programma begint om 14.00 uur.
  • Kaartverkoop verloopt via Theater de Schalm. Entree: € 13,- normaal tarief, € 10,50 voor Bibliotheekleden (neem op de middag zelf de biebpas mee ter controle).

Koop kaarten

Website Özcan Akyol

Literair Café Veldhoven op Facebook

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van:

Over Literair Café Veldhoven

Altijd al willen weten waar schrijvers hun inspiratie vandaan halen? Grijp dan nu je kans om dat te vragen tijdens Literair Café Veldhoven!

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven hebben de handen ineengeslagen voor dit evenement en organiseren sinds 2018 Literair Café Veldhoven. In de afgelopen jaren hebben we onder andere Ronald Giphart, Herman Pleij, Heleen van Royen en Griet Op de Beeck en vele enthousiaste bezoekers mogen verwelkomen.

Boekhandel Bruna is bij elke editie aanwezig met een mooie selectie boeken, die tijdens de pauze en na afloop gekocht en gesigneerd kunnen worden.

Lira Fonds

Literair Café Veldhoven 2020 is mede mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van het Lira Fonds. Het Lira Fonds steunt sociale doelen zoals beroepsorganisaties voor schrijvers, vertalers en bewerkers. Ook subsidieert het fonds culturele doelen: evenementen en projecten op het gebied van literatuur en drama, en individuele bijdragen daaraan door professionele schrijvers, vertalers en bewerkers. En incidenteel steunt het fonds educatieve doelen: vak- en beroepsopleidingen.