Literair Café Veldhoven: Herman Brusselmans

8 maart 2020, van 14:00 tot 17:00 | Museum 't Oude Slot

Kosten: € 13,- / € 10,50 (biebleden/CJP)

Herman Brusselmans is één van de bekendste schrijvers van Vlaanderen. Zijn spraakmakende stijl en controversiële uitspraken maken hem een markant figuur in de literaire wereld.

Zijn goed verkochte oeuvre is zeer omvangrijk en kenmerkt zich door een hoog autobiografisch gehalte van drank, seks, sigaretten en verveling. De personages in zijn romans zijn cynisch, sarcastisch en hebben een inktzwart gevoel voor humor.

Naast romans schreef Brusselmans verhalenbundels en novelles, maar er bestaan ook stripboeken, columnbundels en (kinder)poëzie van zijn hand. Ook werkte Brusselmans voor diverse Vlaamse tijdschriften en is geregeld te zien in Vlaamse en Nederlandse talkshows, onder meer in De Wereld Draait Door en De Slimste Mens Ter Wereld.

In het kader van de Boekenweek 2020, die in het teken staat van rebellen en dwarsdenkers, is 'De Mooie Jonge Oppergod van de Vlaamse Letteren' te gast bij Literair Café Veldhoven. Het zal ongetwijfeld een onvergetelijke editie worden!

Programma:
14.00-15.00 uur:    Interview door Mark van der Linden
15.00-15.30 uur:    Pauze, boekverkoop en signeren
15.30-16.00 uur:    Vragen uit publiek, voorlezen
16.00-17.00 uur:    Boekverkoop, signeren, naborrelen

The Chap's Cabin

The Chap's Cabin zorgt voor de muzikale omlijsting tijdens Literair Café Veldhoven. Dit Eindhovense duo bestaat uit Stephan van de Kimmenade en Martijn van Herpen. Beide heren hebben hun sporen in de rockmuziek ruimschoots verdiend als zangers en gitaristen. Tijdens het Literair Café treden zij op als akoestisch duo The Chap's Cabin met een aantal zelfgeschreven nummers.

• Locatie: Museum 't Oude Slot, Hemelrijken 6, 5502 HM Veldhoven. Parkeren is gratis. Toegankelijk voor rolstoelen en scootmobielen.
  • Entree: € 13,- normaal tarief, € 10,50 voor Bibliotheekleden en CJP-houders.
  • Passe-partout: € 30,- voor alledrie de edities van Literair Café Veldhoven 2020.
  • Kaarten zijn vooraf online verkrijgbaar of bij de Bibliotheek Veldhoven (+ € 1,- administratiekosten) of aan de deur op de dag zelf (indien niet uitverkocht).
  • Bij online kaartverkoop betaal je geen administratiekosten. Je hoeft de kaarten ook niet uit te printen, ze kunnen gescand worden vanaf je smartphone.

Koop kaarten

Koop passe-partout (3 edities)

Website Herman Brusselmans

Literair Café Veldhoven op Facebook

The Chap's Cabin op Facebook

Over Literair Café Veldhoven

Altijd al willen weten waar schrijvers hun inspiratie vandaan halen? Grijp dan nu je kans om dat te vragen tijdens Literair Café Veldhoven!

De Bibliotheek Veldhoven, Museum ’t Oude Slot en Bruna Veldhoven hebben de handen ineengeslagen voor dit evenement en organiseren in 2020 wederom drie cafés met de volgende gasten:

• Herman Brusselmans op zondag 8 maart
  • Esther Verhoef op zondag 21 juni
  • Özcan Akyol op zondag 4 oktober

Boekhandel Bruna is aanwezig met een mooie selectie boeken, die tijdens de pauze en na afloop gekocht en gesigneerd kunnen worden.

Literair Café Veldhoven is een samenwerking van: