Kinderboekenweek: Voorstelling 'Tring!'

9 oktober 2019, van 15:00 tot 16:45

Kosten: Gratis

Hé hallo.. We springen op onze fiets, ga je mee met onze reis?

Naar de mooiste plek van de wereld gaan, wie wil dat nou niet? Puk en Sam vinden het thuis maar saai. Ze vervelen zich en willen weg. Ze willen ergens heen waar alles beter is. In deze interactieve voorstelling gaan we op reis door verschillende werelden vol met snoep, iPads en andere dingen waar wij van dromen. Maar is deze plek wel zo perfect? Zou deze plek niet dichterbij zijn dan we zelf denken?

Voorstelling en theaterworkshop

'Tring!' is een interactieve voorstelling voor kinderen van 4 t/m ca. 10 jaar. Aansluitend is er een theaterworkshop voor kinderen. In deze workshop leren kinderen door middel van verschillende oefeningen de basis van het acteren. Dit alles op een speelse wijze, aansluitend op het thema reizen.

• 15.00-15.35 uur:
    Voorstelling voor kinderen van 4 t/m ca. 10 jaar, entree gratis en aanmelden niet nodig.

• 15.45-16.45 uur (VOLGEBOEKT)
    Theaterworkshop voor kinderen van 4 t/m ca. 10 jaar, entree gratis na aanmelding (max. 25 kinderen).
    De theaterworkshop is volgeboekt, aanmelden is niet meer mogelijk, aanschuiven bij de voorstelling kan natuurlijk wel!

Letter Belangrijk

Anne van den Beuken en Mandy Sleijpen van Theaterproducties Letter Belangrijk spelen de voorstelling en geven de workshop. Zij willen  taal- en leesbevordering stimuleren en hebben dit op een creatieve manier in de voorstelling naar voren gebracht.

Anne van den Beuken

Anne studeerde in 2017 af aan de opleiding Musicaltheater aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten te Tilburg. Zij was te zien in de sprookjesmusical ‘De Gelaarsde Kat’ en in de tour ‘De Sprookjessprokkelaar’ van Efteling theaterproducties. Daarnaast speelt Anne educatieve voorstellingen op scholen, maakt zij theatrale workshops op maat voor scholen en bibliotheken en organiseert zij kinderfeestjes. Anne organiseerde in de bieb Veldhoven eerder al feestelijke voorlees- en doemiddagen rondom Kikker en Pluk van de Petteflet.

Mandy Sleijpen

Mandy studeerde in 2014 af aan de Willem Nijholt Academie voor musical voor musical- en muziektheater te Nijmegen. Zij was te zien in voorstellingen van Theater van Santen. Momenteel is zij te zien in voorstellingen voor Stichting Gilat. Daarnaast speelt Mandy educatieve voorstellingen op scholen en is zij werkzaam als presentatrice.

Kinderboekenweek 2019

De Kinderboekenweek betekent van 2 t/m 13 oktober feest in bibliotheken, boekenwinkels en op scholen! Natuurlijk zijn in de Bibliotheek Veldhoven weer leuke activiteiten te beleven, geheel in het thema "Reis je mee?'. Verder kun je lekker rondneuzen tussen de leukste boeken over reizen en voertuigen en de Kinderboekenkrant en Voorleesgids liggen in de bieb voor je klaar.

Website Kinderboekenweek